הדלקת המנורה הגדולה בעולם – לזכרם של 30,000 קורבנות הקורונה בניו-יורק

בשנה שבה איבדה ניו-יורק למעלה מ -30,000 נפשות במגיפת הקורונה, החליטו בצעירי אגודת חב"ד המרכזית בניו יורק להזכירם בהדלקת המנורה הגדולה בעולם.

 

בשנה שבה איבדה ניו-יורק למעלה מ -30,000 נפשות במגיפת הקורונה, החליטו בצעירי אגודת חב"ד המרכזית בניו יורק להזכירם בהדלקת המנורה הגדולה בעולם.

המנורה הגדולה בעולם המוצבת כמידי שנה בשנה בשדרה החמישית, תפסה גם השנה את מקומה המסורתי, מחוץ למלון פלאזה. "המנורה הגדולה בעולם עומדת כמגדלור של אור ותקווה בתקופה בה היא זקוקה ביותר – על רקע המציאות העגומה", אמר הרב שמואל מנחם מענדל בוטמן, יו"ר צעירי חב"ד המרכזית ומי שזוכה להציב את המנורה בהוראתו של הרבי מליובאוויטש.

האמן הנודע יעקב אגם עומד מאחורי עיצוב המנורה הגדולה בעולם על פי ציור-יד של הרמב"ם של המנורה בבית המקדש עם קנים באלכסון. האמן הנודע העיד כי הרבי הורה לו אישית כי מנורה זו תהיה הגדולה בעולם. השנה, נסגר מעגל כשרון אגם, בנו של יעקב אגם ואמן מפורסם בזכות עצמו, הדליק את המנורה הגדולה.

במהלך טקסי ההדלקות, הרב בוטמן עורר שוב ושוב את המשתתפים בהדלקה לחבוש מסכות. "אנו רוצים שלכם ולשכניכם יהיה חנוכה שמח ובריא", אמר וזכה לתשואות. בהדלקת הנר הרביעי, ביכה הרב בוטמן את פטירתו של חבר הנהלת צעירי חב"ד המרכזית הרב חיים מאיר הלוי ליברמן.

מעמדי ההדלקות היו מצומצמים הפעם, ועם זאת, המסר המאיר של תקווה ואור, הועבר דרך אמצעי התקשורת הרבים שהתגודדו מסביב למנורה.

צילומים: שלום סרוגה ומנחם וויליאמס

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *