הדמי חנוכה של הקבינט: כל הקניונים ייפתחו ממחר בבוקר

ועדת השרים לעניין התמודדות עם משבר הקורונה אישרה במשאל טלפוני לפתוח ממחר בבוקר את כל הקניונים בארץ

ועדת השרים לעניין התמודדות עם משבר הקורונה אישרה במשאל טלפוני לפתוח ממחר בבוקר את כל הקניונים בארץ.

לעניין התפוסה המירבית המותרת בחנויות (הן חנויות המצויות בקניונים והן בחנויות רחוב), יחול הסדר אחיד על כלל החנויות, מלבד חנויות חיוניות למכירת מזון, תרופות ומוצרי היגיינה ומכוני אופטיקה, כמפורט להלן: בחנויות שגודלן עד 150 מ"ר, התפוסה המותרת תהיה 1 לכל 7 מטרים רבועים, ועד 10 אנשים. בחנויות "גדולות" של 150 מ"ר ומעלה – ניתן יהיה להכניס מספר אנשים ביחס שלא יעלה על אדם אחד ל–15 מטרים רבועים.

בחנויות מזון, תרופות והיגיינה ומכוני אופטיקה יישאר ההסדר החל היום, לפיו התפוסה המירבית במותרת היא לפי יחס של אדם ל–7 מטרים רבועים.

בשטח הכולל של קניונים, שווקים ומוזיאונים – התפוסה המותרת תהיה ביחס של אדם ל–15 מטרים רבועים.

בנוגע לחנויות המצויות באזור תיירות מיוחד ("איים ירוקים"), אשר עד לתיקון רשאיות לפעול עם תפוסה של אדם ל–7 מטרים ועד 20 אנשים, ועל מנת לא לפגוע בתפוסה המותרת של חלק מהחנויות באזור זה – נקבע הסדר לפיו התפוסה המותרת תהיה לפי הקיים, ובחנויות גדולות שגודלן מעל 300 מטרים רבועים – ביחס של 1 ל–15 מטרים רבועים.

עוד נקבע כי מנגנון הוויסות של קניון יהיה באמצעות רישום ממוחשב של מספר הנכנסים והיוצאים מהקניון, וכי מנגנון הוויסות של שוק יהיה באמצעות סדרנים שתפקידם לווסת את מספר הנכנסים לשוק (וככל הניתן גם באמצעות מנגנון ממוחשב).

כמו כן, נקבעו התנאים להפעלת מוזיאון, שוק וקניון, בין היתר חובה למנות סדרנים שתפקידם לוודא עמידה בהוראות התקנות על ידי השוהים במקום, כולל מניעת התקהלויות וחובת עטיית מסיכה, בשוק ובקניון – חובה למנוע אכילה בשטח הקניון והשוק, ומניעת גישה לשולחנות וכיסאות אכילה ככל שקיימים, בקניון, מניעת הצבת דוכני מזון וקיום ירידים ועוד. כמו כן, קביעת עבירות פליליות לגבי תנאים אלה.

תוקפן של התקנות הוארך בשבועיים נוספים, עד ליום 23.12.20.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *