הדרמה הפוליטית: בקואליציה מפעילים מכבש לחצים על זועבי

בקואליציה מקווים שהמצב עדיין הפיך – שואבים עידוד מכך שרינאוי זועבי נפגשה רק אתמול עם ליברמן והציגה דרישות.

משלחת מכובדת מטעם מרצ עושה את דרכה לנוף הגליל, מקום מגוריה של זועבי, כדי לשכנע אותה לשנות את החלטתה אלא שזועבי בכלל הייתה בהקלטות באולפן ערוץ 12 בנווה אילן.

בקואליציה מקווים שהמצב עדיין הפיך – שואבים עידוד מכך שרינאוי זועבי נפגשה רק אתמול עם ליברמן והציגה דרישות.

בכירים בקואליציה טענו לאחר שיחה עם לפיד כי "הסיפור הזה הפיך ונובע מאכזבתה מהמינוי התקוע. הם יסדרו את זה ולפיד עומד מאחורי המינוי שלה ויש ביטחון בקואליציה שהיא לא תצביע בעד פיזור הכנסת".

ראש הממשלה נפתלי בנט היה אמור לכנס הערב ישיבת חירום של סיעת ימינה, שדי התפרק אחרי פרישתה הקודמת מהקואליציה של חברת הסיעה עידית סילמן ופיטורי כלפון.הישיבה בוטלה.

בקואלציה מעריכים כי זועבי לא תצביע בשבוע הבא בעד פיזור הכנסת.

במרצ מאשימים כעת את יו"ר המפלגה השר ניצן הורוביץ במהלך – שעלול להוביל לפירוק הממשלה.

"האשמים בפרישתה של רינאוי זועבי הם ניצן הורביץ והמזכ״ל תומר רזניק בראשונה", אומרים אותם גורמים. "הם הביאו אותה למפלגה על חשבון פעילי המפלגה. מאז ההצבעה האחרונה שלה נגד הקואליציה, מרצ ניתקו איתה מגע״.

זמן קצר לאחר הודעתה של רינאוי זועבי התייחס השר עיסאווי פריג' לפרישה, ובריאיון לכאן רשת ב הביעה את תדהמתו מהמהלך: "אני כמו כל החברים נדהמתי. זו החלטה מוזרה עבורי. אני בקשר רציף איתה, המפגש האחרון שלנו היה ביום שני בכנסת. לא ראיתי סימנים לכך. קראתי את המכתב שלה, גם לנו קשה, אבל אנחנו לא עושים צעדים קיצוניים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *