ההודעה הקנטרנית שחושפת את מניעי התנועה לאיכות השלטון

התנועה לאיכות השלטון לח"כים: לחוקק את חוקי הנאשם כך שיחולו מהכנסת ה 26 ולא מהבחירות הקרובות

 

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ה') לחברי הכנסת בדרישה לחוקק את חוקי הנאשם באופן שתחולתם לא תהיה על הכנסת הקרובה, אלא החל מהכנסת ה-26 והלאה, כדי להימנע מהאפקט הפרסונאלי והרטרוספקטיבי של חקיקת חוק היסוד, ההודעה נשלחה על ידי דובר התנועה איציק אלרוב שמרבה לפרסם הודעות נגד נתניהו.

במכתבה כותבים עורכי הדין תומר נאור והידי נגב כי עם השבעת הכנסת ה-24, פעלה התנועה לנסח את הצעת חוק-יסוד: טוהר המידות במוסדות השלטון, כך שלא ניתן יהיה להטיל על נאשם בפלילים חמורים את מלאכת הרכבת הממשלה; למנותו לנשיא המדינה; לראש ממשלה חלופי, לשר או לסגן שר במדינת ישראל.

"למרות הצורך העז לדמוקרטיה הישראלית בחקיקת חוקי הנאשם, אנו דורשים כי בעת הזו – כאשר מתפזרת הכנסת ה-24, תפעלו לחוקק ולהחיל את חוקי הנאשם החל מהכנסת ה-26. וזאת, כדי להימנע מחקיקה פרסונאלית ורטרוסקטיבית של חוקי היסוד – שהם החוקה הישראלית."

"אין לשנות את כללי המשחק תוך כדי תנועה. ובוודאי שהדבר נכון גם לחקיקת חוקים ראויים אלה. על מנת שלא תהיה לתיקוני חוקי הנאשם תחולה רטרואקטיבית על מועמדים ליטול את תפקיד הרכבת הממשלה ועל מועמדים לנשיאות המדינה – יש לחוקקם החל מהכנסת הבאה."

"חקיקת חוקי הנאשם לכנסת ה-26, ולא לכנסת הקרובה, היא צודקת ונכונה ובוודאי שהתנועה עומדת על נחיצות החקיקה, כפי שעמדה בפרשת הרכבת הממשלה – אך הדברים נכונים וצודקים כאשר נחקקים באופן צופה פני עתיד וחף מפגמים פרסונאליים ורטרוספקטיביים. ההבטחה ל-"נאה דורש, ונאה מקיים" מחייבת עלינו סט ערכים גם בחקיקה מתחייבת ונדרשת – על מנת שלא להוסיף ולפגוע בדמוקרטיה הישראלית ובחוקי היסוד."

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הזינזי ההוא הוא נאצי בן לנאצים. ימח מם וזכרם

    אמן

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב