ההחלטות של בנט למיגור הקורונה

ראש הממשלה, נפתלי בנט, כינס היום דיון בנושא הגברת האכיפה להנחיות הקורונה בעקבות התגברות גל התחלואה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, כינס היום (א׳), תשעה באב דיון בנושא הגברת האכיפה להנחיות הקורונה, בהשתתפות שר הבריאות, השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה, וגורמי מקצוע נוספים.

בדיון הוחלט כי כלל היבטי האכיפה ירוכזו ע"י משרד הבט"פ, הציג המשרד לרה"מ תכנית מקיפה לתכלול המאמץ הלאומי של אכיפת תקנות הקורונה. התכנית משלבת אמצעים טכנולוגיים ופעולות אכיפה בשטח שיבוצעו ע"י שוטרי משטרת ישראל ופקחים עירוניים.

ראש הממשלה הנחה על הגשת כתבי אישום פליליים ומיצוי הדין נגד חולי קורונה מאומתים המפרים בידוד ביודעין ומסכנים את בריאות הציבור.

כן הוחלט כי הגדרת אירועים ושמחות, בדגש על חתונות, כמשימה עליונה לאכיפה, לאור פוטנציאל ההדבקה באירועים אלו.

כן הוסכם על כלים טכנולוגיים לאכיפת הבידוד – רה"מ הנחה את היועץ המשפטי לממשלה ומשרד הבט"פ להסדיר את ההיבט המשפטי של הפעלת אמצעי האכיפה הטכנולוגיים, בהם מערכת ׳הסכמון׳.

עוד סוכם על ייעול הליכי האכיפה, בדגש על קיצור פער הזמנים בין הטלת הקנס על מפרי ההנחיות לבין מימושו בפועל. המשרד לביטחון פנים יקיים עבודת מטה בנושא.

ראש הממשלה, נפתלי בנט מסר בתגובה: "מטרתנו היא לקבוע הנחיות הגיוניות, לצד אכיפה אגריסיבית ויעילה כנגד המפרים. מי שמפר את ההנחיות מסכן את בריאותו ואת שאר אזרחי ישראל. לא נאפשר זאת. מוטציית הדלתא מזנקת בכל העולם. יישום ההנחיות בשטח הוא מרכיב קריטי בניהול המגפה כדי לנצח את המוטציה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *