ההמלצות של החוקרים במכון התל אביבי לכוחות הביטחון

שורה של המלצות בעקבות הפיגוע

המכון למחקרי ביטחון לאומי שבאונ׳ ת״א מפרסם הערב שורה של המלצות למקבלי ההחלטות לאור אירועי הימים האחרונים ולקראת השבועות המתוחים שבפתח.

במכון ממליצים: ״להקפיד על הפרדה בין זירות הפעולה – ההישג העיקרי של חמאס יהיה חיבור בין הזירות כפי שקרה ב״שומר חומות״ ; דרישה מטורקיה להפעיל השפעתה למיתון המתיחות; הגבלת עלייה להר הבית בשבועות הקרובים ;המשך שימוש במנוף הקטרי- מצרי ; מניעת התאגדויות של קבוצות אזרחים בשם שמירה על יהודים בערים המעורבות״.

ב inss אומרים כי מבחינת ישראל, חשוב שתקדים תרופה למכה, תמנע את ההסלמה ותחלישה אם תתפרץ.

הפעולות המומלצות:

1. לתגבר פריסה ולהפגין נוכחות של גורמי הביטחון בירושלים ובערים מעורבות. בד בבד, להימנע מחיכוך לא נדרש במזרח ירושלים ובעיקר בהר הבית, ומשינוי הסדרי תנועה וחיים לא הכרחיים, (דוגמת שער שכם ערב "שומר החומות").

2. להקפיד על הפרדה בין זירות הפעולה השונות- ירושלים, רצועת עזה, הגדה המערבית והישובים הערביים והמשותפים בתוך ישראל. ההישג העיקרי של חמאס בשומר החומות היה החיבור בין הזירות, וזה כיוון המאמץ העיקרי של הארגון כיום.

3. ניצול המנופים שנוצרו במסגרת היחסים עם מדינות האזור, כולל ירדן, להעברת מסרי ריסון גם לחמאס ברצועת עזה וגם לרשות הפלסטינית.

4. תיאום עם ירדן והרשות הפלסטינית, לקביעת הכללים להסדרת תנועת מתפללים מוסלמים מהגדה המערבית לירושלים, והתנהגותם בהר הבית.

5. פיקוח והגבלת עליית יהודים להר הבית במהלך חודש הרמדאן, בעיקר במהלך זמני תפילות של מוסלמים. מניעת עליית גורמים המתכוונים לחולל פרובוקציות.

6. מול טורקיה, על בסיס הכוונה לשפר את היחסים עם ישראל, נכון לדרוש השפעתה הממתנת על הפעילות האסלאמית במסגד אל-אקצא וכן על חמאס.

7. המנוף המצרי-קטרי כבר נותן אותותיו ברצועת עזה. מצרים וקטר אינן מעוניינות בסבב עימות והרס נוסף ברצועה, ומאמצי ריסון מצידן, בתיאום עם ישראל – שכבר מגלה פתיחות בהקשר זה – יתרמו למניעת ההסלמה.

8. למנוע התאגדויות של קבוצות אזרחים יהודים להגנה על יהודים בערים מעורבות, בטענה שכוחות הביטחון אינם מספקים מעטפת הגנה מספקת על יהודים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *