ההסדר של היועץ עם דרעי יגיע לבג"ץ

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (רביעי) לפני זמן קצר לבג״ץ נגד הסדר הטיעון המקל שנחתם עם ח״כ אריה דרעי ונגד העדר הקלון בו

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (רביעי) לפני זמן קצר לבג״ץ נגד הסדר הטיעון המקל שנחתם עם ח״כ אריה דרעי ונגד העדר הקלון בו.

התנועה דורשת מבית המשפט העליון שיוציא ליועמ״ש ולפרקליט המדינה צווים על תנאי המורים להם להסביר מדוע לא דרשו הטלת קלון בהסדר. עוד ביקשה התנועה לאיכות השלטון מבית המשפט לקיים דיון דחוף בנושא, בייחוד לאור סיום תפקידו הקרוב של היועמ״ש מנדלבליט ב-31/1. בינתיים, מבקשת התנועה מבית המשפט להוציא צו ביניים שיקפיא את תוקפו של הסדר הטיעון – וזאת עד לדיון בעתירה. ״מקרה נדיר שלוקה בפגם מהותי המחייב את התערבות בית המשפט בשיקול הדעת המנהלי״.

התנועה לאיכות השלטון טוענת בעתירה כי ההחלטה לא להטיל קלון על ח״כ דרעי, שהורשע כבר בעבר בשורת עבירות שחיתות בעודו מכהן כנבחר ציבור, לוקה בחוסר סבירות קיצוני.

״מדובר בהסדר טיעון שכל תכליתו היא להערים על החוק ועל המחוקק, לחמוק בין החרכים הצרים שהותירו המחוקקים בחשבם כי ישנם מצבים שלעולם לא יוכלו לקרות – והנה, אנו מגלים כעת כי ליצירתיות המשפטית גבולות רחבים משיכל לחשוב המחוקק אי פעם, ובפנינו הסדר טיעון שכל תכליתו במתן מוצא חמקמק למי שפעם אחר פעם הפר את חוקיה של מדינת ישראל, ולאפשר לו לשוב לכס המיניסטר״.

״חרף היותה חלק מהותי מההליך הפלילי, תכלית הטלת הקלון המשפטי היא תכלית ציבורית, ושאלת הקלון מבוססת על שיקולים מן המשפט הציבורי. בראש השיקולים, עומדים ההגנה על מעמדו ויוקרתו של השירות הציבורי, שמירה על אמון הציבור בנבחריו והקפדה על מילוי תפקידים שלטוניים באופן ראוי, חוקי ותקין״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *