ההסכם הקואליציוני נחשף: לימודי ליב"ה, אגף רפורמי והדרת חרדים מהממשלה

גם אם החרדים קיוו להיכנס מתישהו לממשלה – הם יכולים לשכוח מזה. לפי ההסכם: ליברמן, מיכאלי והורוביץ מחזיקים בזכות וטו על צירוף מפלגות נוספות

הפרשן עמית סגל חושף הערב את פרטי ההסכם הקואליציוני, חשיפה שעשויה להביא לזעזוע ואולי למנוע את הקמת הממשלה. גם אם החרדים קיוו להיכנס מתישהו לממשלה – הם יכולים לשכוח מזה. לפי ההסכם: ליברמן, מיכאלי והורוביץ מחזיקים בזכות וטו על צירוף מפלגות נוספות.

התחייבויות המפליגות לרע"מ: בנט ולפיד התחייבו לפנות ליועמש כדי לבטל את כל הקנסות והעיצומים על בנייה בלתי חוקית. הקפאת אכיפה לכמעט ארבע שנים, והבונוס: הקפאת הריסה של הצווים הקיימים לכל הבתים בנגב שהוקמו עד תחילת השנה. עבאס ימנה סגן שר ויקבל חצי מיליארד שקל לחלוקה על פי ראות עיניו.

ההסכם עם מרצ כולל לראשונה בתולדות המדינה קידום נישואים גאים ותחבורה ציבורית בשבת. ובכל זאת זה לא עומד לקרות. מדוע? כי ההסכם המחייב הוא זה של לפיד ובנט, ובו – התחייבות של *כל* השותפים להצביע נגד שינוי בסטטוס קוו לדרישת ימינה.

ההסכם של לפיד ובנט להצביע נגד שינוי בסטטוס קוו תקף גם לסעיפים הראשונים בהסכם עם ישראל ביתנו: ברית הזוגיות וביטול חוק המרכולים. ליברמן יתנחם (והחרדים יזעמו) על חידוש מתווה הכותל שעמד בין הרפורמים בארה״ב ובין ממשלת ישראל מאז 2017. זה, ומשרד מאוחד לחקלאות-נגב-גליל-פריפריה.

העבודה מקבלת אגף חדש ל״התחדשות יהודית״ במשרד התפוצות, שם קוד לתקציבים וקשר לרפורמים בארה״ב.

וגנץ הופך מראש הממשלה החליפי לסגן ראש הממשלה. גם בהסכם שלו מופיע הצעד הראשון של הממשלה – ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון.

סער יהיה סגן ראש הממשלה. הוא מקבל את פיצול היועמש ואת התכנית למניעת השתלטות על שטחי סי – אבל זה על הקרח כי השמאל יכול להצביע נגד, ולפיד לא מחויב להצביע בעד

המסגרת הכללית היא אחת הממשלות הגדולות בתולדות המדינה – גם מבחינת בעלי התפקידים, וגם בהוספת עוד 6 ח״כים שייכנסו בנורבגי. ליש עתיד יהיו 7 שרים, ויחד יכהנו קרוב ל-150 ח״כים וחברי ממשלה.

הסעיף החשוב ביותר – קיום הממשלה. בנט נאזק פה אל הקואליציה בחקיקה שקובעת שאם הממשלה תיפול באי אמון, הוא לא יוכל לכהן אפילו כסגן שר בכל ממשלה שתקום.

ההסכם הקואליציוני החדש קובע שמספיקים 4 ח״כים כדי לפצל סיעה במקום שליש סיעה. המטרה: לעודד ח״כים ושרים לערוק מהליכוד אל תוך הממשלה החדשה.

גנץ הופך מראש הממשלה החליפי לסגן ראש הממשלה. גם בהסכם שלו מופיע הצעד הראשון של הממשלה – ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון

והכי חשוב: שני חוקים שנועדו לא לסיעות הקואליציה אלא להגבלת האופוזיציה

אחד נוגע לנתניהו: חוק הגבלת כהונה אאוט, חוק צינון – אין.

לפי ההסכם יקודם חוק שמוציא לצינון כפוי של 4 שנים מי שכיהן כרהמ 8 שנים. שימו לב לתחכום – באופן אבסורדי, לנתניהו נוצר אינטרס בשימור כהונת הכנסת, שכן אם זו תיפול לפני הזמן, הרי שמישהו אחר בליכוד יהיה מועמד לראשות הממשלה.

והחוק השני – מאפשר לפצל את סיעת הליכוד בתנאים נוחים בהרבה, 4 ח״כים במקום עשרה. הקואליציה העתידית מבקשת שבמקום שהליכוד ינסה לגייס עריקים ממנה, הוא יתגונן כדי למנוע עריקים ממנו. המספר לא נבחר במקרה – 4 עריקי הליכוד נועדו להיות מחסן חלפים לרע״מ אם זו תפרוש

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *