ההסכמה המפתיעה של הראשל"צ לספר המרתק של הפוסק

ספר חדש שיצא לאור השבוע מעורר סקרנות רבה בקרב בני התורה, לאחר שמרן הראשל"צ רבי יצחק יוסף שיגר את הסכמתו לספר ופרס אותה על פני 16 עמודים עמוסים וגדושים

 

ספר חדש שיצא לאור השבוע מעורר סקרנות רבה בקרב בני התורה, לאחר שמרן הראשל"צ רבי יצחק יוסף שיגר את הסכמתו לספר ופרס אותה על פני 16 עמודים עמוסים וגדושים.

מדובר בספרו של הגאון רבי שי טחן, מגדולי פוסקי הקהילה החרדית בברוקלין – ניו יורק, ראש כולל "שערי עזרא" וראש בית הוראה "ארזי הלבנון". הספר מצטרף אל שאר ספרי שו"ת "שף ויתיב" של הרב טחן והוא עוסק באופן מפתיע בהלכות הנוגעות לקריאת ספר התהילים.

בדברי הפתיחה, הסביר הרב המחבר כי למרות העובדה שספר התהלים הוא אחד הספרים המצויים ביותר בבתי ישראל ובבתי הכנסיות ובתי המדרשות, למרות זאת, עד כה לא יצא לאור ולו ספר אחד שמבאר את ההלכות המיוחדות הנוגעות לספר שכתב דוד המלך ע"ה.

הגאון הרב טחן הסביר כי הצורך לכתוב ספר שלם על הלכות קריאת תהילים נולד בעקבות שאלות רבות שהונחו על שולחן בית ההוראה שבראשו הוא עומד ואשר נחשב כבר סמכא הלכתי בקהילות החרדיות ברחבי ברוקלין.

"הצורך הגדול בידיעת הלכות – אלו נובע מזה שלפעמים הקורא בכוונה שאינה מתאימה אל ההלכה, במקום לתקן נמצא מקלקל, עד כדי כך שלעתים הנשר הגדול הרמב"ם קרא לו 'כופר', ולפעמים במעשה קל כרקיקה בזמן הקריאה
מאבד אדם את עולמו ולעתים אדם הקורא מעורר על עצמו דינים במקום חסד ורחמים וכדוגמת הקורא בשעות הלילה, ועוד כהנה רבות", כתב הרב טחן בדברי הפתיחה לספר.

בדברי ההסכמה לספר החדש – שכאמור נפרסו על פני 16 עמודים, כתב מרן הראשל"צ הגר"י יוסף על הרב המחבר: "הרב החשוב והנעלה דעסיק באורייתא תדירא, לן בעומקה של הלכה, משנתו סדורה וערוכה, מזכה הרבים, תהילתו בקהל חסידים, דובר צדק ומגיד מישרים, שמן תורק שמו, כבוד שם תפארתו".

אל הראש"צ הרב יוסף הצטרפו גדולי הרבנים שצרפו את הסכמתם וברכתם לספר החדש, ובראשם הגאונים; רבי דוד יוסף – ראש בית המדרש "יחווה דעת" וחבר מועצת חכמי התורה, רבי ישראל רייזמן – ראש ישיבת "תורה ודעת", רבי מרדכי עטיה – ראש ישיבת החיים והשלום ירושלים ורבנים נוספים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *