ההסלמה בדרום ובמרכז: 39 בני אדם טופלו על ידי צוותי מד"א

.היום מהשעה 5:00 בבוקר ועד לשעה 15:30, החובשים והפראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-39 בני אדם, כולם במצב קל. בין הנפגעים: 2 פצועים קל מרסיסים (גברים כבני 30 ו-55, במועצה האזורית באר טוביה), 20 נפגעים שנחבלו בדרך למרחב המוגן ו-17 נפגעי חרדה

בנוסף, בשעה 08:04, בזמן האזעקות באזור גוש דן התקבלה במוקד 101 של מד"א במרחב איילון קריאה על ילדה בת 8 שאיבדה את הכרתה בחולון. "סיפרו לנו שבזמן ההזעקה הם יצאו להתמגן בחדר המדרגות, ואז היא איבדה את הכרתה", סיפר פראמדיק מד"א אנדריי ירמייב שטיפל בילדה, "הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל פעולות החייאה מתקדמות, עיסויים, הנשמות, מתן מכות חשמל וטיפול תרופתי, עד שחזר הדופק, ואז פינינו אותה לבית החולים וולפסון כשמצבה קשה ויציב, וכשהיא מורדמת ומונשמת".

בין הנפגעים בדרך למרחב המוגן, צעירה בשנות ה-20 מגדרה שהאזעקה העירה אותה משינה. היא רצה למרחב המוגן הקומתי, ובדרך החליקה ונפלה. אנשים שהיו במקום התקשרו למוקד 101 של מד"א והזעיקו את החובשים והפראמדיקים. פראמדיקית מד"א עדי חמו שהגיעה למקום, סיפרה: "הצעירה סבלה מחבלות בגב ובאגן, כתוצאה מהנפילה. היא הייתה בהכרה מלאה ולאחר מספר בדיקות רפואיות שביצענו במקום, פינינו אותה להמשך טיפול בבית החולים".

צוותי מגן דוד אדום עומדים בכוננות מוגברת, ונמצאים בקשר רציף עם גורמי הביטחון. כחלק מהיערכות מד"א, 30 אמבולנסים יצאו מאחסנת חירום במרכז הארץ, על מנת לתגבר את החובשים והפראמדיקים של מד"א בדרום הארץ ובמרכזה.

במד"א קוראים לציבור להישמע להנחיות פיקוד העורף, הנחיות מצילות חיים. בכל צורך רפואי יש להזעיק את מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי", שמאפשר חיוג מהיר למוקד מד"א, ומאפשר לזהות את מיקומו המדויק של הזקוק לעזרה.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "כוחות מגן דוד אדום ברחבי הארץ, ובדרום ובמרכז בפרט, עומדים בהיערכות גבוהה, ומוכנים לכל תרחיש. כחלק מהפעולות שאנו נוקטים לשיפור המוכנות, הוצאנו שלושים אמבולנסים מאחסנת החירום במרכז הארץ, לתגבור הכוחות בדרום הארץ ובמרכזה. אני מבקש מכל אזרח במדינת ישראל להקשיב להוראות פיקוד העורף, וליישם אותן במלואן. אנו רואים בכל פעם מחדש כיצד ניצלים חיים בזכות האחריות של הציבור. בכל מקרה חירום רפואי, יש להזעיק את מד"א בטלפון החירום 101, או באמצעות 'יישומון מד"א שלי'".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *