"ההפרדה בין בנים לבנות": המכתבים המרגשים של מרן הרב עובדיה נחשפים

כך למשל מכתב של מרן הראשל"צ הרב עובדיה יוסף שנכתב בשנת תשל"ט ובו מצטט ביראת כבוד את דעת הרב קוק אודות חשיבות ההפרדה בין בנים לבנות. המכתב נכתב לסניף של תנועת הנוער 'בני עקיבא' שהתחיל לנהוג הפרדה בין בנים לבנות. "מרן הגאון מרא דארעא דישראל רבינו אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל…כתב באגרותיו להקפיד מאוד על ההפרדה בין הבנים לבנות"

שורת מכתבים מרגשים מהרב עובדיה יוסף בנושאים שונים מוצעת כעת למכירה בבית המכירות אבות.

כך למשל מכתב של מרן הראשל"צ הרב עובדיה יוסף שנכתב בשנת תשל"ט ובו מצטט ביראת כבוד את דעת הרב קוק אודות חשיבות ההפרדה בין בנים לבנות. המכתב נכתב לסניף של תנועת הנוער 'בני עקיבא' שהתחיל לנהוג הפרדה בין בנים לבנות. "מרן הגאון מרא דארעא דישראל רבינו אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל…כתב באגרותיו להקפיד מאוד על ההפרדה בין הבנים לבנות".

יש לציין שנדיר מאוד למצוא ציטוט מהרב עובדיה אודות יחסו לראי"ה קוק. ואולי זה המכתב היחיד בו כותב אודות יחסי ההערכה הרבה אותם רכש לראי"ה קוק.

מסמך היסטורי מיוחד נוסף הוא רשימת תלמידי מרן הרב עובדיה יוסף שלימים הפכו לגדולי ישראל בחתימת הרב עובדיה. מדובר על רשימת התלמידים של הרב בישיבת חזון עובדיה בשנת תשמ"ד. ביניהם כאלו שנהפכו לגדולי ישראל כגון: הרב יצחק יוסף, הרב דוד יוסף, הרב פנחס זביחי, הרב אליהו פנחסי, הרב מרדכי טולדנו ועוד. למטה יש את חתימת ידו של הרב.

וישנה גם הקדשה מרגשת מפוסק הדור מרן הרב עובדיה יוסף לגדול המקובלים המקובל האלוקי הרב יצחק כדורי על ספרו "חזון עובדיה" חלק א', על הלכות ליל הסדר. הוא נשלח לרב כדורי כשי לחג הפסח, כפי שכותב הרב עובדיה בהקדשה: "בברכת חג כשר ושמח".

וכן מכתב מהרב ציון לוי רבה של פנמה לראשון לציון הרב עובדיה יוסף. זהו מכתב הלכתי ארוך על גבי שלשה עמודים שדן בברכת 'הגומל' בנסיעה באוטובוס. וישנו גם מכתב ברכת שנה טובה ממרן הראשל"צ הרב עובדיה יוסף לנשיא המדינה יצחק נבון משנת תשל"ט.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *