ההפתעה שהמתינה לסרבן הגט בנתב"ג

עודד גז, מי שהפך לסרבן הגט המפורסם בישראל נחת אמש בארץ

עודד גז, מי שהפך לסרבן הגט המפורסם בישראל נחת אמש בארץ ונעצר עם נחיתתו בנמל התעופה בן גוריון. הבוקר יובא להארכת מעצר.

לפני כארבע שנים פרסמה ג', אותה עיגן גז, פוסט ברשתות החברתיות ובו החלטת בית הדין הרבני להרחיקו מן הציבור בשל סירובו העיקש לתת לה גט. הפוסט פרסם למעשה את החלטת בית הדין הרבני לנדותו, ובאמצעות 'הרחקות רבנו תם' הפך לשיימינג ולקמפיין ציבורי נרחב. בעקבות הפרסום הודח גז מתפקידו כד"ר לפיסיקה באוניברסיטה ונודה מקהילתו ברעננה.

לאחר מספר חודשים חמק גז וברח מישראל בתחפושת ובזהות בדויה, תוך זיוף דרכון והיתול ברשויות. לאחר כחצי שנה הוא אותר בבלגיה על ידי חוקרי אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, ונעצר בשיתוף פעולה בין האינטרפול ומשטרת ישראל. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה בקשה מבלגיה את הסגרתו כדי שייגזר דינו בגין עבירות שהורשע בהן קודם לבריחתו, וכן על מנת שיעמוד לדין בגין עבירות פליליות שעבר בעת יציאתו מישראל שלא כדין. הסגרתו לא התבקשה על עצם סרבנות הגט.

במקביל ועל מנת לתת רשת ביטחון לחירותה של האישה – פתח הרכב בית הדין הרבני בחיפה בראשותו של הראב"ד הרב אברהם מאיר שלוש, הרב דניאל אדרי והרב שמואל אברהם חזן בדיונים באשר לתוקף הקידושין של בני הזוג. לאחר דיונים ממושכים, עדויות, חוות דעת וסקירות מקצועיות – הוחלט בצעד נדיר ביותר "לבטל את קידושיהם של בני הזוג גז ולהתיר את האישה מעגינותה". המשמעות: "מעמדה הוא כשל רווקה שלא נישאה מעולם".

על פסק הדין סמכו את ידיהם גדולי הרבנים העוסקים בתחום. "פסק דין זה מוכיח שוב כי בית הדין נוקט בכל האמצעים העומדים לרשותו – הן המבצעיים והן ההלכתיים ולא מותיר אבן שלא הפך במאמצים אדירים להביא מזור לעגונות", אמר מנהל בתי הדין הרבניים, הדיין הרב דוד מלכא.

לפני כשבועיים נישאה ג' שהייתה עגונה במשך שנים לאדם אחר. ייתכן כי צעד זה הוא ש'שבר' את עודד גז להחליט להסגיר עצמו לישראל. האיש נחת אמש בנמל התעופה בן גוריון ונעצר עם ירידתו מהמטוס. כאמור, במהלך היום יובא בפני שופט לדיון בעניינו.

מנהל אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים הרב אליהו מימון מסר: "בתי הדין הרבניים לא מתפשרים במאבק הנחוש נגד תופעת סרבנות הגט. חזרתו של גז ארצה ועצירתו בנתב"ג מעבירים מסר לכל סרבני הגט – לא תוכלו לחמוק מהדין ולהתעמר בנשותיכם. גז סבל במהלך ארבעת השנים האחרונות מניתוק מבני משפחתו וילדיו, נכשל במשימתו למנוע חיים חדשים מאשתו, ואף ייתן את הדין במשפט ויירצה עונש מאסר בפועל על זיוף דרכון ושימוש בזהות בדויה, ואולי אף הליך פילי בגין סרבנות גט".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *