הוארכה בשנתיים הוראת השעה לעניין מס על רכבי יוקרה

ההארכה בת השנתיים על מיסוי רכבי יוקרה, בכללם רכבי יוקרה היברידיים וחשמליים, מגיעה תחת הארכה קבועה שביקשה רשות המיסים, זאת במסגרת סיכום, במסגרתו הוארכה לאחרונה הטבת שווי השימוש של רכבים היברידיים וחשמליים, לדרישת הוועדה. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "רשות המיסים והאוצר צריכים להיות מוכנים למצב בו חדירת הרכב החשמלי לא תהייה מספקת, ואז המתווה יצטרך להיבחן שוב"

הוראת השעה שאושרה היום (ג'), קובעת כי מס הקניה על רכבי יוקרה, יחול על רכבים שעלותם מעל 300,000 ₪, כולל כלי רכב היברידיים וחשמליים.

מס הקניה המוגדל על רכבי יוקרה נכנס לתוקף כהוראת שעה בספטמבר 2013 ומאז הוארך מידי תקופה, כאשר שיעור מס הקניה עולה באופן הדרגתי ככל שמחיר המחירון גדול יותר מ-300,000 ₪. ככל שמחיר הרכב לצרכן גבוה יותר כך המיסוי עליו גדול יותר, כאשר המקסימום יכול להגיע ל-20% מיסוי גבוה יותר מהמס הבסיסי העומד על 83%, קרי 103%.

לפני כשנה נקבע כי ההוראות תחולנה גם על רכבים עם טכנולוגיות הנעה מתקדמות הנהנים משיעורי מס מופחתים: רכב היברידי בדרגת זיהום 2, רכב plug-in ורכב חשמלי. באוצר נימקו אז את הוספת הרכבים הירוקים לרשימה בכך שקיימת מגמה של ייבוא מוגבר של רכבי פאר בטכנולוגיות אלה ומחירם הגבוה נובע מהיותם רכבי פאר ולא מהטכנולוגיה המוטמעת בהם.

בדיון שהתקיים בוועדה לפני שלושה שבועות קראו חלק מחברי הוועדה שלא להסכים לאישור הארכת המיסוי המוגבר על רקע ייקור מס הקניה על רכישת רכבים היברידיים ופלאג־אין, לבסוף סיכמה הוועדה עם רשות המיסים על הארכת הטבת שווי השימוש על רכבים אלה, בשנתיים נוספות, עד לתום 2021, בתמורה להבאת מס היוקרה לאישור – הטבת שווי השימוש, שאישרה הוועדה, מעניקה הנחה בזקיפת שווי השימוש, בגובה של 500 ₪ לרכבים היברידיים ו-1,000 ₪ לרכבי פלאג-אין וחשמליים. ההטבה כוללת גם רכבים חשמליים ופלאג-אין, ונוגעת ליותר מ-30 אלף שכירים בישראל.

ברשות המיסים ציינו כי המשמעות התקציבית של המיסוי הינה הכנסות לקופת המדינה בגובה של 160 מיליון ₪.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *