הוברחו למעלה מ-80 ציפורים ממינים שונים, ללא אישור ייבוא וללא תעודות בריאות

במסגרת מבצע משותף, מפקחי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ורשות הטבע והגנים עצרו נוסע ששב מבלגיה וניסה לעבור במסלול הירוק בנתב"ג אשר העלה את חשדם של המפקחים. בבדיקה שלו הם הופתעו לגלות לא פחות מ-14 (!) ציפורים מוטמנות בתוך מזוודתו של הנוסע. עלותן של הציפורים נאמדת בכ-14,000 ₪. בעלי הכנף, שהובאו ללא רישיון ייבוא ממנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות וללא תעודות בריאות כמתחייב בחוק. המבריח, אדם בשנות ה-40 לחייו, תושב ישראל ובעל חווה לגידול ציפורים, אשר הבריח את הציפורים במטרה למכור אותן בישראל. הציפורים הוחרמו והחשוד הועבר לחקירה.
כמה שעות אחר כך, במקרה אחר, איתרו מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות שני חשודים, תושבי ישראל אשר ניסו לעבור במעבר חיזמה, כשאיתם, כ- 70 ציפורי חוחיות. מבדיקת המפקחים עלה כי הציפורים הגיעו ללא תעודת בריאות וטרינרית ולא עברו את הבדיקות הנדרשות לייבוא בעלי כנף לישראל. מהחקירה עולה כי החשודים התכוונו למכור את הציפורים, אך נתפסו בטרם עברו את המעבר. החשודים עוכבו לחקירה והציפורים הועברו בחזרה לשטחי יהודה ושומרון.
ד"ר צביקה אבני, רופא וטרינר אחראי של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות בנתב"ג: "בעלי חיים, ובפרט ציפורים, המגיעים מחו"ל ללא תעודות בריאות ורישיונות כנדרש מהווים סכנה, ובאפשרותם להפיץ מחלות, כגון: שפעת העופות, ופגיעה ממשית בבריאות בעלי החיים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *