הדלק, הארנונה והחשמל יוזלו • כמה תשלמו פחות?

נתניהו וסמוטריץ' הציגו תוכנית לטיפול בהתייקרויות במשק הכוללת שורה של צעדים שיסייעו לאוכלוסיות חלשות להתמודד עם יוקר המחיה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציגו היום (רביעי) את התוכנית לטיפול בהתייקרויות במשק הכוללת שורה של צעדים שיפחיתו את העלייה במחירי החשמל, המים, הדלק והארנונה ויסייעו לאוכלוסיות חלשות להתמודד עם יוקר המחיה.

הפחתת ההתייקרות במחירי החשמל: מס הבלו על הפחם יפחת ובהתאם רשות החשמל תוכל להפחית את עליית תעריף החשמל בכ-60 שקל בשנה למשק בית – הפחתה של כ-15% מעליית המחיר. בשבועות הקרובים יוצגו בפני הממשלה עוד צעדים להפחתה נוספת בתעריף.

סך הצעדים צפויים להביא להפחתה של כ-240 שקל למשק בית וביחד עם כלי הסיוע לאוכלוסיות החלשות לצמצם את סך העלייה במחיר החשמל לממוצע של כ-70% למשק בית. לעסקים קטנים ובינוניים הצעדים המתוכננים יביאו לביטול מוחלט של העלייה בתעריף החשמל.

הפחתת ההתייקרות במחירי המים: העלייה בתעריף המים תצומצם בשיעור דומה להפחתת תעריף החשמל. כתוצאה מהמהלך תיחסך למשקי הבית עלייה של עשרות שקלים בשנה.

המהלך נעשה הודות להפחתת תעריף החשמל וכן הודות לוויתור על דיבידנד מחברת מקורות, כך שהסכומים ישמשו במקום זאת להפחתת תעריף המים.

סיוע להתמודדות עם יוקר המחיה לאוכלוסיות חלשות: מענק החימום יוקדם באופן חלקי כך שהזכאים למענק יקבלו כבר כעת, במקום בחודש אוקטובר, תשלום בסך של כ-200 שקל, על מנת לסייע להם להתמודד עם יוקר המחיה בתקופה זו של השנה.

מענק החימום הוא מענק בסך של 608 שקל המשולם בכל חודש אוקטובר על ידי המוסד לביטוח לאומי לכ-300 אלף קשישים הזכאים להשלמת הכנסה או לקשישים הזכאים לקצבת נכות.

הקפאת ההתייקרות במחירי הדלק: מס הבלו על הדלק יופחת ב-10 אג' עד לסוף שנת 2023. הצעד יאפשר לבטל את ההתייקרות במחיר הדלק (הבנזין) שחלה ב-1 בינואר 2023 בסך של 9 אג' ויסייע להפחתת המחיר בהמשך השנה.

הקפאת ההתייקרות בתעריפי הארנונה: העלייה בתעריפי הארנונה למגורים בגובה 1.37%, שנכנסה לתוקף בחודש ינואר 2023, תוקפא. הצעד צפוי לחסוך כ-70 שקל בשנה בממוצע למשק בית.

יצויין כי לצד צעדים אלו, בחודש ינואר נכנסו לתוקף מנגנוני פיצוי אוטומטיים שמגדילים את ההכנסה הפנויה של משקי הבית.

עליית קצבאות הביטוח הלאומי: קצבאות הביטוח הלאומי עלו בחודש ינואר 2023 על פי עדכוני המדדים. מרבית הקצבאות עודכנו בשיעור של 5.3%, לפי עדכון מדד המחירים לצרכן, וקצבאות הנכות התעדכנו בשיעור של 9.8%.

הפחתת ההפרשות לדמי ביטוח לאומי ומס בריאות: מדרגות הגבייה של הביטוח הלאומי ומס הבריאות עודכנו בחודש ינואר 2023 בשיעור של 12.5% בהתאם לשיעור עליית השכר הממוצע. כלל העובדים ששכרם החודשי גבוה מ-6,331 שקל יהנו מהפחתה בשיעור ההפרשה לדמי ביטוח לאומי ומס בריאות של עד 67 שקל בחודש.

הפחתת מסים: מדרגות מס הכנסה עודכנו בחודש ינואר 2023 בהתאם לעדכון במדד המחירים לצרכן. בנוסף התעדכן שווי נקודות זיכוי, ושווי הנקודה עלה מ-223 שקל ל-235 שקל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "כיוון שהממשלה בראשותי שמה את יוקר המחיה, את המלחמה ביוקר המחיה בראש סדר העדיפויות שלה אנחנו לא מחכים. הערב אנחנו מודיעים על שורה צעדים ראשונים להילחם במחוללי האינפלציה: החשמל, המים הדלק והארנונה. וחשוב לי להדגיש שהצעדים הללו יוזילו מיד את ההוצאה החודשית של כל משפחה בישראל, והצעדים הללו יעשו דבר נוסף, הם יאטו את קצב עליית המחירים ויתחילו לסובב את הגלגל לאחור".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ':"מהרגע שנכנסתי לתפקידי במשרד האוצר אני מטפל בנושא יוקר המחיה בחרדת קודש – אני פועל לילות וימים כדי לגבש פתרונות. קיימנו שורת דייונים כדי לגבש תוכנית תוך שמירה על המסגרת התקציבית ומבלי לפרוץ את העקרונות והכללים ולתדלק את האינפלציה. זו תוכנית חירום מיידית ובמסגרת תקציב המדינה נגבש בעזרת השם צעדים גדולים ושורה של רפורמות עומק".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *