הויראנט החל להכות במחוסנים? 12 קשישים שחוסנו פעמיים – נדבקו

התפרצות קורונה בבית-אבות שבו כולם מחוסנים ב-2 מנות חיסון מדאיגה את משרד הבריאות.12 קשישים נמצאו חיוביים לנגיף לאחר שעובד סיעודי במחלקה נדבק

התפרצות קורונה בבית-אבות שבו כולם מחוסנים ב-2 מנות חיסון מדאיגה את משרד הבריאות.12 קשישים נמצאו חיוביים לנגיף לאחר שעובד סיעודי במחלקה נדבק, כך דווח בערוץ 12. יש לציין כי כל הדיירים שנמצאו חיוביים – לא סובלים מתסמינים כלל.

לעת עתה מצבם מוגדר קל, ייתכן שהחיסון עצמו מפחית את עוצמת המחלה אולם עדיין יש דאגה במשרד הבריאות מעצם ההדבקה שלא אמורה להתרחש בשלב הזה.

"כולם מחוסנים בשתי מנות וגם אלו שנמצאו חיוביים הם א-סימפטומטיים", מספרת ילנה, בתו של אחד הדיירים שנמצא חיובי לקורונה. "משרד הבריאות הנחה לעשות דיגום כפול כדי לוודא שאכן התוצאות מהימנות, אבל לפי מה שאנחנו מבינים – רק מי שנמצא שלילי נבדק פעם נוספת. זה נשמע לנו מוזר מפני שמספר הנדבקים לא תואם את הנתונים שאנחנו מכירים על החיסונים".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "החיסון של פייזר מגן ב95% אחוז מפני המחלה. במסגרת תכנית מגן אבות ואימהות מבוצעת סקירה שבועית של עובדים כדי להגן מפני מחלה, התפרצות ומפני נשאות של הנגיף. לכן, אנחנו בתכנית יכולים לראות ולזהות מקרי נשאות אסימפטומטיים".

עוד הוסיפו במשרד הבריאות כי "תכנית מגן אבות ואמהות סיימה את כל חיסון בני הגיל השלישי ורמת התחלואה והתמותה במוסדות אלה ירדה באופן דרמטי, דבר הנראה גם בשיעור האשפוזים בבתי החולים. עדיין אנו נוקטים בזהירות רבה וממשיכים בתכנית הדגימות, להמשיך ולהגן על המוסדות מעבר להגנה שהחיסונים נתנו".

החיסונים עצמם מאוד יעילים, וגורמים לירידה בתמותה ובתחלואה הקשה בבתי החולים, אולם בימים האחרונים חלה התמתנות במספר החולים הקשים מעל גיל 60 פלוס שחוסנו, ולא ידוע אם כתוצאה מכך שחולים שחוסנו במנה השנייה נדבקו או לא.

מדובר בשליש מהדיירים שבאו במגע עם החולה ולכן נבדק בריצוף גנטי האם ההדבקה נובעת מאחת המוטציות.

במקביל, יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר סיכם מול שר הבריאות כי כבר מיום ראשון ילדים ומי שאינם יכולים להתחסן יוכלו להיכנס לארועים, לאולמות חתונות להופעות ולמסעדות, כל עוד יציגו בדיקת קורונה שלילית בתוקף של 48 שעות. בשלב הראשון יותר להכניס 5% מהמשתתפים לפי בדיקה שלילית. בהמשך האישור יורחב באמצעות בדיקות מהירות. הלילה הצבעה טלפונית בממשלה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *