הוירוס המסתורי שמכה בעולם הישיבות

אומיקרון או שפעת עונתית? מה עומד מאחורי הוירוס המיסתורי שהשבית את עולם התורה

מגפה בעולם הישיבות: אלפי בחורי ישיבות נדבקו בימים האחרונים בוירוס מסתורי שמכה בעולם התורה. בתוך כך, במעון אחד בבני ברק נדבקו למעלה מ-70 ילדים בשפעת.

בחורים רבים דיווחו על תסמינים רבים כמו חום, הקאות ושילשולים. השיא: יותר מ- 240 בחורים בישיבה אחת – ישיבת 'תורה בתפארתה' סובלים מחום גבוה, חולשה וכאבים.

"הבית מדרש חצי ריק", אמר אחד התלמידים. וכך גם בישיבת "אורחות תורה" בבני ברק שם נדבקו מאות בחורים, וישיבות נוספות בירושלים.

בישיבת קרית מלך בבני ברק זה היכה כבר לפני שבוע בדיוק.

וכך מספר אחד הבחורים: "במהלך ימי החנוכה היה בישיבה הרבה בחורים שלא הרגישו טוב שכבו במיטות כמה ימים עם צינון, וחולשות, וחום גבוה, זה היה איזה וירוס מדבק, ובחורים נדבקו אחד אחרי השני יה מדובר בוירוס מדבק, מיום ליום נוספו עוד ועוד בחורים מהישיבה למיטות, זה עבר מבחור לבחור ומשיעור לשיעור, הבחורים שנדבקו בוירוס – היו מצוננים עם חום גבוה מאוד, כאבי בטן וגרון, וחלק מהבחורים גם מרגישו חולשה כללית, ועוד כל מיני תסמינים, "כך מספר אחד הבחורים.

אחד ממכרי הישיבה סיפר שהוירוס התחיל באחד הבחורים משיעור ג' – ואחריו נדבקו חברי החדר והחברותות שלו, וכך זה עבר (כמו נגיף הקורונה) והתפשט מבחור לבחור ומחדר לחדר ומשיעור לשיעור. היה בישיבה מעל חמישים בחורים שחלו בוירוס זה, וזה היה דבר די משמעותי.

עוד מוסיף אחד מהתלמידים ומספר: "שאיך שהתחיל בישיבה זמן חורף ב' (אחרי יומיים בין הזמנים, של חנוכה), – היה ניתן לראות שברוך השם כל בני הישיבה חזרו לישיבה בריאים וכבר עברו את הוירוס, ולא היה ניתן לראות שהיה לחלק מהבחורים איזה חולשה".

במשרד הבריאות בדקו את המקרים ואמרו לנו כי בכמה ישיבות סירבו לעשות בדיקות מחשש שיצטרכו להיכנס לבידוד. הערכה כי מדובר בשפעת עונתית שהיכתה בהיכלי הישיבות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *