הוכרזו החברות העולות לשלב הסופי במכרז להקמת מתקן ההתפלה החדש בשורק

ביום 4 בנובמבר 2019 ביטלה הוועדה את החלטתה בדבר העולות לשלב ה-(BAFO (Best & Final Offer במכרז, זאת כחלק מדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בעתירה מנהלית שהגישה חברת 4A. בעקבות העתירה החליטה הוועדה לדון בהחלטתה מחדש לאחר בחינה נוספת של כלל הטענות, הסוגיות והשיקולים הרלוונטיים להחלטה.
ברקע הדברים עמד אירוע החריגות ברמת המליחות במים המותפלים אשר סיפק מתקן התפלה שורק 1. חריגה שאמנם הייתה נמוכה משמעותית מהמגבלה הנקובה בתקנות בריאות העם למי שתייה אך חרגה מהחוזה שנחתם בין המדינה לבין מתקן ההתפלה.
במהלך השבועות האחרונים קיימה הוועדה מספר רב של דיונים בהם דנה לעומק בכל הסוגיות הרלוונטיות, בנוסף פגשו חברי הוועדה את מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי, אשר סקר את עבודת ועדת הבדיקה שהוקמה על מנת לבחון את אירוע החריגה במליחות, וכן קיבלה את עמדת פרקליטות המדינה לפיה אין מקום לפתוח בחקירה פלילית מול המתקן.
בסיום הליך זה, החליטה הוועדה כי חברות IDE ו-Hutchison הן העולות לשלב הגמר של המכרז. הצעותיהן של שתי החברות צמודות ועומדות על כ-1.6 ₪ לקוב מים, מחיר הנמוך בכ-0.5 ₪ לעומת המחיר הנמוך ביותר לקוב מים המשולם כיום.
ההחלטה על הקמת מתקן ההתפלה בשורק התקבלה לאחר רצף של שנות בצורת, ועל מנת לאפשר את המשך אספקת המים הסדירה למשק בעתיד. המתקן צפוי להיות הגדול מסוגו בעולם, עתיד לייצר כ-200 מיליון מטר קוב מים בשנה, ויעלה את סך ייצור המים במתקני ההתפלה ל-785 מלמ"ק בשנה, כמות השווה לכ-85% מסך הצריכה הביתית והעירונית כל שנה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *