הוראה דרמטית- מרן הגר"ח קנייבסקי: בעת הזאת יש להתפלל ביחידות ולא במניין 'זה פיקוח נפש!'

על קריאת קודש זו חתומים כל גדולי ישראל

לאחר שרבנים ופוסקי ההלכה ובהם ראב"ד בד"צ בני ברק רבי שריאל רוזנברג ואב"ד בד"צ בני ברק רבי יהודה סילמן פנו לבתי מרנן ורבנן גדולי ישראל מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליט"א ומרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין שליט"א, הורו גדולי ישראל כי אין לקיים כלל וכלל מניינים לתפילה וגם לא במקומות פתוחים, וכן אסור ללמוד בבתי כנסת ובתי מדרש, אלא כל אחד ילמד בביתו.

יצויין כי הגר"ש בעדני שליט"א צירף את חתימתו טלפונית.

כל זאת מתרחש נוכח התפשטות הקורונה בעיר בני ברק והעלייה הדרסטית בכמות הנדבקים.

בבני ברק כמו בערים אחרות היו עדיין מי שהקפידו על תפילה במניין, בשטח פתוח מתוך מחשבה שהדבר לא מסוכן וכך יוכלו לצאת נשכרים מהתפילה, אך הוברר מעל לכל ספק, שהיה בלתי אפשרי לשמור על מרחק סביר בין המתפללים ועל כמות המתפללים במניין וכך יצא שבכל מניין, היו יכולים חלילה להידבק עוד ועוד מתפללים כאשר הדבר מסכן אותם ואת בני משפחותיהם ומכאן לשאר תושבי העיר.

מצ"ב המכתב החשוב:

6 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. נער קטון נוהג בם

    …אין כאן שום דרמה.זה מה שהיה צריך לעשות מההתחלה.לפני ההתפרצות הנוראה.לא היתה שום הוראה מרב חיים.וגם כעת זה לא ממנו..הכל משחק של המושחת יענקי קנייבסקי שמשחק בחיי הציבור…רב חיים לא מודע לכלום…וזו עובדה…דייי לדרמות..זו הלכה ברורה..מחר תפרסמו…דרמה הוא פסק..ליטול ידיים לסעודה..זה לא מוסיך לאמונת חכמים….רב חיים משחק ביד נכדו לעשות מיליונים לכיסו זה כל הסיפור….ובלעדי הנכד המושחת….בבני ברק…לא היה אפילו חולה אחד…דיייי לשטויות של כתב שמירה…זה כתב הכנסת מיליונים לכיס…..

    חצקל |
    הגב
  2. ת ה ל י ם דחוף-ףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףף

    נא להקדיש 3 דקות לאמירת תהלים
    לרפואת שלמה ל-3 חולים מהמחלה רח"ל.

    נא להתפלל עכשיו 3 פרקי תהלים…
    בלב נשבר ובדמעות מרובות,
    ומתוך חשש עצום לפיקוח נפש של ממש.

    פרק -כ' – – -למנצח… יַעַנְךָ השם בְּיוֹם צָרָה;
    פרק -קכ"א -שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים;
    פרק -ק"ל – -שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ ד':

    לזכות:
    *אהרן אליהו בן לאה
    *נחמיה בן לאה חסיה
    *מרדכי אהרן בן שפרה

    מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן דָּוִד וּשְׁלֹמֹה הוּא יְבָרֵךְ וִירַפֵּא אֶת (אהרן אליהו בן לאה, ואת נחמיה בן לאה חסיה, ואת מרדכי אהרן בן שפרה) בזכות תפלות עם ישראל עליהם, בשכר זה הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא יִמָּלֵּא רַחֲמִים עָלָיהם לְהַחֲלִימם וּלְרַפְּאֹתם וּלְהַחֲזִיקם וּלְהַחֲיוֹתם, וְיִשְׁלַח להם מְהֵרָה רְפוּאָה שְׁלֵמָה מִן הַשָּׁמַיִם לְרַמַ"ח אֵבָרָיהם וּשְׁסָ"ה גִּידָיהם בְּתוֹךְ שְׁאָר חוֹלֵי יִשְׂרָאֵל, רְפוּאַת הַנֶּפֶשׁ וּרְפוּאַת הַגּוּף, הַשְׁתָּא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב. וְנֹאמַר אָמֵן.

    ~"הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל"~
    אמן ואמן.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  3. וכעת המנין בבית ר' חיים נתבטל????

    יש מנין או אין מנין שם?

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  4. הנה מכתב קודש מגדולי ההוראה שליט"א עליו חתומים הגאונים הגדולים

    הנה מכתב קודש מגדולי ההוראה שליט"א עליו חתומים הגאון הגדול רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א והגאון הגדול רבי נפתלי נוסבוים שליט"א ר"י חיי משה, גדולי הפוסקים בדורינו המשמים כאב"ד בבתי דינים בארה"ק.

    עקב המצב בהתפשטות הקורונה ואנשים נותנים לעצמם להפעיל את הרדי"ו ולהיות מחוברים לכל הרשתות המפיצות את החדשות, באמתלא של פיקוח נפש לדבריהם שחייבים להיות מעודכנים, ואין זה פיקוח נפש כלל כי הידיעות הנחוצות באמת יוודעו ממילא באופנים אחרים, כך כותבים גדולי ההוראה שליט"א.

    כמו"כ מוסיפים כי היות וכולם עובדים מהבתים ויש כאלו שעבודתם היא דרך הרשת האינטרנטית, עליהם לדעת כי זה צריך להיות בפיקוח שאין לשאר בני הבית גישה לכך, ובזכות השמירה על גדרי הקדושה מסיימים גדולי ההוראה שליט"א נזכה לחוג בדיצה ובחדווה את ימי הפסח הבעל"ט אכי"ר.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  5. יש לי שאלה אחת, האם מרן גם מתפלל ביחידות???

    או לא????

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב