הותר לפרסום: זו החוליה שהתכוונה לבצע פיגוע בחריש – במימון איראן

נעצרו 8 פעילים נוספים אשר היו מעורבים בתכנון פיגועים כנגד מטרות ישראליות

בחסדי שמים, במסגרת פעילות של שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל, נחשפה וסוכלה בחודשים האחרונים פעילות של ארגון טרור במסווה של ארגון אזרחי הפועל לרווחת הציבור הפלסטיני המכונה "אלשבאב אלקומי אל ערבי".

חשיפת הפעילות החלה בחקירתו בשב"כ של יזן אבו צלאח, בן 23, פעיל החזית העממית, תושב עראבה.

יזן נעצר לחקירה במהלך אפריל 2020 ובמסגרתה התקבל מידע על מעורבותו בתכנון פיגועים באזור יהודה ושומרון. במסגרת הערכותו לביצוע הפיגועים רכש המחבל נשקים ואף גייס פעילים אשר עמדו בראש שתי חוליות שונות – האחת בשומרון והשנייה ברמאללה.

בחקירתו בשב"כ מסר כי תכנן שהחוליות יבצעו פיגועים קשים שונים ביניהם פיגוע בישוב חריש וחטיפת חייל לטובת מיקוח לשחרור אסירים מהכלא הישראלי.

עוד עלה מחקירתו בשב"כ כי שאב השראה לתכנון וביצוע הפיגועים מהפיגוע של חוליית החזית העממית בעין בובין, בו נרצחה רנה שנרב הי"ד.

בחקירתו של יזן נחשפו קשריו לארגון "אלשבאב אלקומי אלערבי", תחתיו פועלת הזרוע הצבאית של הארגון בשם "אלחרס אלקומי אלערבי" אשר פועלת בסוריה. פעילות הזרוע הצבאית מתמקדת בפעילות צבאית בסוריה כנגד דאע"ש, ג'בהת אלנצרה ומתנגדי הצבא הסורי.

חקירה בשב"כ העלתה מידע ביחס למעורבותן העמוקה של איראן וחיזבאללה בקידום פעילות טרור כנגד ישראל.
עוד עלה במסגרת חקירתו של יזן כי היה צפוי לצאת לאימונים צבאיים בלבנון הכוללים ירי, יצור אמל"ח, הפעלת רחפנים ועוד.

לאור ממצאי חקירתו של יזן, נעצר לחקירה מחמד אבו צלאח, בן 29 , בן דודו של יזן, תושב ביר זית. במהלך חקירתו של מחמד עלה כי הארגון מקיים אימונים משותפים עם גורמים באיראן, וכן עם חיזבאללה וצבא סוריה, ואלו מהווים גם גורמי מימון עבור פעילות הארגון.

בראש הארגון עומד אסעד אלעאמלי (המכונה "ד'ו אלפקאר") אשר פועל מלבנון, ומהווה איש הקשר של הארגון למול איראן וחזבאללה. למעשה, מדובר בגורם הפועל באופן מלא מטעמם של גורמים איראנים בסוריה.

בעקבות חקירותיהם של יזן ומחמד נעצרו 8 פעילים נוספים אשר היו מעורבים בתכנון פיגועים כנגד מטרות ישראליות.

משב"כ נמסר כי "חקירת הפרשייה הדגישה שוב את הקשרים ההדוקים המתקיימים בין איראן וחיזבאללה לבין ארגון הטרור החזית העממית, לטובת קידום פעילות טרור מול ישראל.

שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול לסיכול מבעוד מועד כל פעילות טרור נגד אזרחי ישראל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *