הותר לפרסום: פעילי דאע"ש תכננו לבצע פיגוע בירושלים ביום העצמאות

הותר לפרסום: כך עצרו מסתערבי משמר הגבול של משטרת ישראל שני פעילי דאע"ש שתכננו לבצע בין היתר פיגוע בירושלים ביום העצמאו

 

בהמשך לפרסום הגשת כתב האישום על ידי פרקליטות מחוז ירושלים(פלילי) נגד אחמד ג'עביס (21), ובאסל עבידאת (19),  בגין חברות בארגון טרור ואיסור פעולה ברכוש טרור, אנו חושפים כעת את תיעוד הפעילות של מסתערבי מג"ב שהביאו למעצרם במזרח ירושלים.

בליל ה- 28.10.19 פשטו עשרות מסתערבי משמר הגבול ולוחמי מג"ב על שני בתים במקביל בכפר ג'בל מוכבר. "זו הייתה פעילות מתוכננת מראש, המידע אודות מיקומם של הנאשמים היה ברשותינו וברגע שהתנאים הבשילו הפעלנו כוחות מסוערבים וגלויים למעצרם במקביל בשני בתים שונים בכפר." אמר קצין המסתערבים של מג"ב שפיקד על הפעילות.

מפרסום עיקרי כתב האישום על ידי פרקליטות מחוז ירושלים עולה שהנאשמים שחברים בארגון הטרור דאע"ש, פעלו ביחד ולחוד כדי להזדהות, לתמוך ולהצטרף לארגון הטרור דאע"ש בדרכי פעולה שונות.

בספטמבר 2019, שוחחו הנאשמים על אפשרות לבצע פיגועי טרור רצחני במוקדים שונים בעיר ירושלים או בבסיס צבאי באזור בקעת הירדן, במטרה להרוג כמה שיותר יהודים בשם דאע"ש. הנאשמים שוחחו על האפשרות שירכשו נשק לצורך ביצוע פיגוע ירי במהלך אירוע המוני בירושלים ברחבת העירייה בכיכר ספרא ובבריכת הסולטן במהלך חגיגות יום העצמאות, במטרה להרוג כמה שיותר יהודים. לחלופין, במקרה שלא יוכלו להשיג נשק, שוחחו על האפשרות לבצע פיגוע דקירה.

בנוסף לכך, במהלך השנים 2016-2019 גלשו הנאשמים באתרי אינטרנט שונים העוסקים בפעילות הצבאית, הדתית והפוליטית של דאע"ש, ואף צפו בסרטוני הדרכה והחזיקו בחוברות הדרכה המלמדים כיצד ליצר חומרי נפץ ורקטות. במהלך חודש יוני 2019 אף ניסה עבידאת להצטרף לכוחות דעא"ש בסיני, אך משטרת הגבולות בירדן מנעה ממנו לחצות את הגבול מירדן לסיני. כחלק מפעילותו במסגרת חברותו בארגון הטרור, גייס ג'עביס סכום של כ-2000 ₪ והעבירו באמצעות אדם נוסף לדאע"ש.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *