הזוי: האם מורים רפורמים ישולבו בקרוב בחינוך הדתי?

התנועה הרפורמית סוללת בימים אלו את הדרך לשלב מורים רפורמים וערבים לתוככי מערכת החינוך הממלכתית הדתית, כך עולה מתגובת המדינה לעתירה של התנועה הרפורמית וארגון עדאלה

התנועה הרפורמית סוללת בימים אלו את הדרך לשלב מורים רפורמים וערבים לתוככי מערכת החינוך הממלכתית הדתית, כך עולה מתגובת המדינה לעתירה של התנועה הרפורמית וארגון עדאלה.

ההחלטה הדרמטית מגיעה לאחר שעל פי חוק, עד כה החינוך הממלכתי דתי גייס לשורותיו מורים דתיים המותאמים לתלמידים הדתיים ולתכנים הדתיים, אלא שהעותרים ובראשם התנועה הרפורמית – דרשו לשלב בין המורים גם מורים רפורמים וערבים, מה שעלול להרוס את המרקם הדתי של החינוך הממלכתי דתי בישראל, כך נחשף בערוץ 14.

העתירה שהוגשה לפני כחצי שנה דרשה מבג"ץ לשנות את הנוהל הקיים, אך במקום להתנגד לדרישה ולהיאבק בבית המשפט, בשבוע שעבר הודיעה המדינה כי היא מתחייבת לדון מחדש בנהלים ולשקול את שילובם של המורים הרפורמים והערבים בחינוך הדתי.

משרד החינוך הגיב לפרסום בערוץ 14 כי "בג"צ קיבל את עמדת משרד החינוך, ולפיה מועצת החמ"ד היא הגורם המוסמך לקבוע, מיהם המורים אשר יקלטו במערכת החינוך הדתית לאומית. בעניין זה יצוין, כי מועצת החמ"ד פועלת בהתאם לסעיף 18 בחוק חינוך ממלכתי אשר מקנה לחמד הסמכות להעסקת מורים אשר אורח חייהם דתי ומחנכים לחיי התורה ומצוות. לאור זאת, מועצת החמ"ד תמשיך להחליט, מתי יש מקום להחריג כניסתם של מורים לחמ"ד גם אם אינם מקיימים את אורחות החיים שלו".

אורן הניג מנכ"ל מרכז ליב"ה אמר בתגובה כי "שוב הוכח הקשר הישיר בין בג"ץ, הרפורמים וקרנות זרות – למחיקת הזהות היהודית של המדינה. אם בכנסת הבאה החכי"ם הלאומים לא יתקנו את המצב – הזהות היהודית של המדינה תמחק".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הזהות היהודית של המדינה לא תימחק אנחנו נקום ונילחם

    אם נצטרך נקום ונילחם , והמלחמה הזו תהיה מלחמה קשה שתמחה אותם , יהיה בה הרבה דם , והרבה אש , אף אחד לא יגע בילדים , כאן מוסרים נפש , אבל לסוף תסתיים ההזיה הזו ועם ישראל ישב לבטח בארצו שקט ושלאנן , תרשמו זאת טוב טוב לפניכם כל העיניים הצופות.

    אליהו עפרוני |
    הגב