הזוי: טסים למרוקו? תשלמו מס חדש על אוכל כשר

נשיא הקהילה היהודית במרוקו מחייב את בתי המלון במדינה לשלם מס ארבעה אירו לכל תייר יהודי המעוניין לאכול אוכל כשר

הסכם השלום בין ישראל ומרוקו – חשף את המדינה המוסלמית הקסומה בפני ישראלים רבים שעלו לראשונה על טיסה ישירה וביקרו בהתרגשות בקזבלנקה, מרקש, פס, מקנס ובהרי האטלס.

משרדי תיירות רבים מציעים שלל של מסלולים, נופים, אווירה, אותנטיות, שופינג, קולינריה וקברי הצדיקים פועלי הישועות. הכל יש במרוקו.

אולם עד כמה שזה ישמע מוזר, יש מי שמנצל את התיירות הישראלית במרוקו – לגבות מס ייחודי וחדש, מה שצפוי לייקר את הטיולים המיועדים לישראלים ויהודים, כך חשפה אתמול טליה כהן בערוץ 13.

לדבריה, סרז' ברדוגו, נשיא הקהילה היהודית במרוקו, מחייב את בתי המלון במדינה, לשלם מס ארבעה אירו לכל תייר יהודי המעוניין לאכול אוכל כשר. בנוסף ברדוגו מחייב את בתי המלון לרכוש בתשלום את תעודת הכשרות של גוף הנקרא "בית הדין של קזבלנקה".

ברדוגו עורר זעם רב. מנהלי בתי המלון בהלם. "זה נורא ואיום. עשר שנים אנחנו עובדים עם יהודים ופתאום אנחנו צריכים לשלם לסרז' ברדוגו כספים. ארבעה יורו לאדם עבור אוכל כשר שאין לנו פרטים עליו. אם בחג הסוכות אנשים לוקחים 10 ימים בבית מלון – הם יצטרכו לשלם 40 יורו נוספים לאדם, בגלל הדרישה החדשה של ברדוגו", צוטט בערוץ 13 מנהל מלון במרוקו.

סרז ברדוגו לא העביר תגובה והסבר לדברים, למרות פניית ערוץ 13, כך נאמר בכתבה ששודרה אמש.

באופן רשמי, בישראל ביקשו שלא להתערב בנעשה בתוך מרוקו, "אנחנו לא מכירים את העניין הזה. זה עניין פנים מרוקאי. אין לנו כוונה להתערב בזה", אמרו במשרד החוץ בתגובה לערוץ 13.

טיסות זולות למרוקו תוכלו למצוא במונע השוואת מחירי הטיסות לחו"ל של אתר "קליק אנד פליי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *