הזן ההודי התפשט באופן נרחב בישראל, בנימינה תהפוך לאדומה

במשרד הבריאות מעריכים כי הזן ההודי התפשט בישראל באופן נרחב הרבה יותר משחשבו. על פי המומחים, הזן ההודי הפך לדומיננטי ביותר ומופיע בקרב

במשרד הבריאות מעריכים כי הזן ההודי התפשט בישראל באופן נרחב הרבה יותר משחשבו. על פי המומחים, הזן ההודי הפך לדומיננטי ביותר ומופיע בקרב כ-70% מהנדבקים החדשים בארץ. : במקביל נרשמה עלייה נוספת במספר המאומתים בבנימינה, שעומד עכשיו על 83 בסך הכל. רוב המאומתים הינם בני נוער מכיתות ז'-ח' מבית הספר "כרמים". מספר המבודדים הכולל ביישוב – 564. היישוב עשוי להפוך לאדום לאחר שכבר הפך לצהוב.

רוב הנדבקים החדשים הם ילדים בגילים 12 עד 15, שרובם המוחלט אינם מחוסנים.

גורם בכיר במשרד הבריאות אמר ל-N12: "אנחנו צריכים לשאול את עצמנו איך זה לא קרה עד עכשיו – אנו מופתעים ממשהו שהיה אמור לקרות כבר מזמן". לדבריו, "יש התגברות מאוד משמעותית של הזן ההודי בישראל – ההערכה היא שהזן ההודי דומיננטי במעל ל-70% מהנדבקים החדשים".

בבית החולים שיבא תל-השומר מאושפז גבר בן 48 לאחר שנדבק בקורונה – זאת למרות שהתחסן נגד הנגיף מה שמדאיג את אנשי משרד הבריאות שחוששים כי היעילות של החיסון פוחת מול דלתא.
"אין חצייה של מעבר ל-5 אחוזים של מחוסנים שנדבקים, כך שאין פה הפתעה או אירוע חריג", אמר אותו גורם ל-N12. "אך בכל זאת צריך להישאר עם עיניים פקוחות, להיות מוטרדים ולעסוק בנושא".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *