הזעם של נשיא צרפת על מתנגדי החיסונים – ד"ר דרור מנור

לפני שבוע שהוא נשא נאום בוטה שהוא ימרר את חייהם של המתנגדים. הוא זכה להגנת מפלגתו אבל לביקורת נוקבת מהאופוזיציה כמו המפלגה הרפובליקנית שקרובה אליו בסקרים. הכל כאשר מערכת בחירות מתקיימת. הבחירות עצמן בחודש אפריל

לאחרונה נראה כי ממשלת צרפת נוקטת בעוד ועוד מאמצים כדי למגר את מגפת הקורונה שפוגעת קשות בחברה הצרפתית. בשבוע שעבר נראתה עליית מדרגה נוספת כאשר הנשיא עמנואל מקרון זעם על מתנגדי החיסונים, אשר פוגעים בכל הזדמנות במבצע ההתחסנות הלאומי. הוא הבטיח בנאום שנשא ביום רביעי, 5 בינואר, במהלך מפגש עם קוראי העיתון "לה פריזיאן", למרר את חייהם של אותם מתנגדי חיסונים. הנשיא עורר סערה גדולה לאחר שבחר להשתמש בנאומו בביטוי בוטה וממש לא מנומס. אין ספק כי מצבה של צרפת בכי רע. בשבוע שעבר זינק מספר המאומתים במדינה וחצה את קו ה- 300 אלף איש.

מקרון הדגיש בדבריו כי הוא אינו מעוניין למרר את חייהם של אזרחי צרפת, וכי הוא נאבק בלי סוף נגד הבירוקרטיה הנוקשה, אבל בהחלט מתחשק לו למרר את חייהם של מתנגדי החיסונים, ולכן הוא וממשלתו ימשיכו לפעול בכיוון הזה. הנשיא המרוגז פירט בפני הנוכחים כי הממשלה מפעילה לחץ רב על מתנגדי החיסונים ומגבילה עד כמה שניתן את הנגישות שלהם לחיי החברה במדינה. מקרון הבהיר כי לאחר ה- 15 בינואר אותם מתנגדי חיסונים לא יוכלו ללכת יותר למסעדות, בתי-קפה, בתי-קולנוע או תיאטראות. הרי אותם אנשים מחבלים בסולידריות של האומה הצרפתית.

דבריו הקשים של נשיא צרפת גררו תגובות חריפות ביותר מצד מתנגדי החיסונים במדינה, כאשר מה שהרגיז אותם במיוחד היה הסגנון הגס והתקיף של הנאום. זאת כאשר התפשטות נגיף הקורונה נמצאת בשיאה. לאחרונה נוצר הרושם שתנועת ההתנגדות לחיסונים הופכת לעוד יותר אלימה. בתקופה האחרונה הותקפו מנהל בית-חולים וסגנו על ידי עשרות מפגינים נגד מתן חיסונים, ומספר נבחרי ציבור צרפתים שקראו לציבור להתחסן קיבלו מטר של איומים קשים על חייהם ועל חיי בני משפחותיהם. בנוסף לאיומים, מכוניותיהם של אותם נבחרי ציבור נשרפו כליל.

יריביו של הנשיא מקרון במערכת הפוליטית ניצלו את המצב כדי לגנות את נאומו הבוטה נגד מתנגדי החיסונים. יריבתו העיקרית של מקרון, ולרי פקרס, ממפלגת הרפובליקנים התרעמה מהדברים הקשים ואמרה לאמצעי התקשורת, כי לא מתפקידו של הנשיא לקבוע מי אזרח ומי לא. מועמדת הימים הקיצוני, מרין לה פן, אמרה באופן חד משמעי כי מקרון אינו ראוי להיות נשיא צרפת. חברי מפלגתו של מקרון הגנו עליו והדגישו בפני אמצעי התקשורת, כי הקו שלהם בנושא ההתחסנות היה ברור מההתחלה.

אין ספק כי עמנואל מקרון נכנס לסחרור פוליטי וחברתי, וייקח עוד זמן מה עד שהעניינים יתחילו להסתדר בצרפת בכל מה שקשור לטיפול במגפת הקורונה ובהמשך מבצע החיסונים הלאומי. ברור שעל נשיא צרפת לעשות כל מאמץ כדי להיאבק באפקטיביות במגפה הארורה שגבתה קורבנות רבים במדינה. אם הנשיא לא ייאבק מספיק אז מצבה של צרפת יהיה בכי רע. ברור למקרון ולמפלגתו כי רק מבצע חיסונים יעיל יוכל להוביל לירידת התחלואה והתמותה כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה ברחבי המדינה. חבל שדווקא הנשיא שצריך להיות מנומס וייצוגי היה צריך להשתמש במילים כה בוטות כלפי העם הצרפתי. ייתכן כי עצביו של מקרון היו כה קצרים עד כי הוא לא יכול היה לשלוט בעצמו באותו נאום בוטה ואומלל. נאום זה עלול לעלות לו ביוקר רב במיוחד לאור העובדה שצרפת נמצאת בעיצומה של מערכת בחירות, לקראת הבחירות בחודש אפריל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *