החוזרים בשאלה עתרו – בסטאמר יתפללו על גזירת החינוך

עם החלטת משרד החינוך בניו יורק  לחדש את גזירת החינוך יצאה קריאת הקודש של כ"ק האדמו"ר מסאטמר שליט"א ליום תפילה וזעקה לעורר רחמי שמים לביטול הגזירה. כעת, לאחר שמשרד החינוך מאיים ליישם את ההמלצות שיחייבו את החרדים ללימודי ליבה, היהדות החרדית בארה"ב יוצאת למאבק

עם החלטת משרד החינוך בניו יורק  לחדש את גזירת החינוך יצאה קריאת הקודש של כ"ק האדמו"ר מסאטמר שליט"א ליום תפילה וזעקה לעורר רחמי שמים לביטול הגזירה.

לפני כמה שנים התחילו כמה יוצאים בשאלה כאן בניו יורק, תחת שם הארגון "יאפעד" לתבוע מעיריית ניו יורק החזר כספי על כך שהם לא רכשו את התכנים הנלמדים בכל המוסדות במדינה.

אחרי כמה שנים של הסתה פרועה גם בתקשורת המקומית וגם אצל חברי העירייה וחברי וועדת החינוך בניו יורק, החליטו וועדת החינוך בניו יורק לפני כשנה להדק את הפיקוח בכל מה שקשור למוסדות הפרטיים במדינה.

במשרד החינוך שלחו לכל המוסדות הפרטיים הנחיות חדשות שהם חייבים לממש, בין ההנחיות היא שחייבים ללמוד 7 שעות בכל יום לימודי חול, כ"כ חייבים ללמוד כל מיני לימודים שאסור ללמוד במוסד יהודי, ועוד הרבה הנחיות שא"א למוסד יהודי לעמוד בהן והם אמרו שהם ישלחו פקחים לפקח על כל המוסדות שילמדו ומי שלא יציית להנחיות יקבל צו סגירה של המוסדות.

המוסדות הקימו ארגון גג שיטפל בכל הנושא בשם פעריל"ס ארגון שבראשו עומד אגודת ישראל דארה"ב וקהילת סאטמר וכן כל המוסדות היהודים האורטודקסים מכל רחבי מדינת ניו יורק. בארגון פעריל"ס הגישו בקשה לבית המשפט נגד החוק שהיא נוגדת את החוקה האומרת שיש חופש דת בארה"ב וגם להוציא צו מניעה שוועדת החינוך לא תוכל לפקח על המוסדות עד אחרי שהם יגמרו
את הדיונים בבית המשפט.

העסקנים קיוו כי וועדת החינוך תחזור בה מכל ההנחיות החדשות והם יגיעו להסכמים עם מנהלי המוסדות על ההנחיות החדשות
לתדהמתם, ועדת החינוך פרסמה לפני עשרה ימים יום רביעי ר"ח תמוז את ההנחיות החדשות שעליהן ניתן לערער בתוך 60 יום.

ולכן הוחלט להכריז על יום תפילה וזעקה ביום ראשון י"ז בתמוז, "להעביר את רוע הגזירה המרחפת על יהדות ניו יורק", נאמר בהודעת סטאמר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *