החופש הגדול ועלות הגבוהה של הקייטנות – מה עושים?

החופש הגדול בפתח. כולנו רוצים לתכנן לילדים שלנו חופשת קיץ מושלמת – כשמתחילים כמובן בקייטנה מהגן ומבית הספר, הורים רבים זועמים על מחירי הקייטנות, חני מרגי אמא ל-4 ילדים מבית שמש מבקשת שמישהו באמת יוזיל את המחירים. איך לשרוד את ההוצאה הכספית הזו?

החופש הגדול בפתח והוא מביא איתו הרבה זמן פנוי, הוצאות כספיות גדולות, פריצת גבולות, הרבה יותר מדי שעות מחשב, ואולי גם יציאה לחופשה משפחתית. בתיאוריה, זו הזדמנות ליהנות, אך ביומיום זו יציאה קשה מהשגרה ובפועל זו עלולה להיות תקופה מאכזבת.

כל אמא עובדת יודעת שאין מה לעשות ולפעמים אנחנו מוותרות מראש על מחיר הקייטנה. כי יש לנו לעבור חודשיים שלמים עם הילדים, וגם אחרי 3 שבועות של קייטנה נשארו לנו עוד חודש ושבוע להעסיק את הילדים, וכשאת עובדת מה שנשאר לך זה פשוט לסדר לו"ז לחופש הגדול. מתחילים עם קייטנת גנים ובית הספר, אחר כך קייטנה של העוזרת או הגננת בגן, קייטנת שכנות, ועוד נשאר לקחת שבוע חופש מהעבודה, ובתוספת לכל זה יש להיעזר במשפחה המורחבת, סבתא סבא דודים דודות כל מי שרק נשאר לו סבלנות בסוף החופש הגדול.

אז נכון שמחירי הקייטנות העירוניות יקרות – עד 13:00 בצהריים. ונשאר להשלים את מחיר הצהרון, אבל בייננו מי סופר, כשאת חייבת ללכת לעבודה. זוהי האלטרנטיבה הראויה לחופש הגדול. גם כי הן ממשיכות את רצף המסגרת החשובה עבור הילדים,  וגם מאפשרות שקט להורים לחלק מהתקופה.

חני מרגי והילדים בחופש הגדול

חני מרגי בת 28 אמא ל-4 ילדים, מתגוררת בבית שמש. עוסקת ביח"צ ופרסום בדיגיטל. לדבריה: "כאמא עובדת אני חייבת לשלוח את הילדים לקייטנה וכן אני מתקוממת על יוקר המחיר, ולא רק אני הורים רבים כמוני, ועדיין אין לנו ברירה אלא להשלים עם המחיר ולשלוח את הילדים לקייטנות עירוניות כי מי מאיתנו יכול להחזיק את הילדים חודשים בבית".

בבדיקה קצרה נדהמתי לגלות כי המחירים השנה מופקעים, למרות הסבסוד!!! איך אפשר לשלוח לקייטנה כמה ילדים בכאלו סכומים, ממש מטורף. בשיחה קצרה עם כמה הורים, הבנתי שהבעיה לא רק שלי אלא הורים רבים זועמים על זה.

הקייטנות הן רק למשך שלושה שבועות, כאשר סל הסבסוס הבסיסי הוא עד לשעה 13:00 בצהריים, מישהו פה אמור לתת מענה ציבורי לחופשה כה ארוכה של הילדים בגנים ובבית הספר. וכל זה עוד לפני שהתחלנו את החופשה המשפחתית, לאן נגיע?

לעבור את החופש הגדול בשלום

הקייטנה היא ההוצאה המשמעותית והגדולה ביותר. קייטנת הורים היא פתרון מושלם. כי זה חוסך המון כסף בכל הנוגע לימי החופשות של ההורים. כל הורה בעצם לוקח יום חופש אחד במקום שבוע שלם".

החופש הגדול זו תקופה של רגיעה ומנוחה שהילדים כל כך זקוקים לה ולא נכון לתזז ולהריץ את הילדים מבילוי לבילוי עד כלות נשמתם, ולהוציא לשם כך סכומי כסף גדולים מידיי, הילדים זקוקים לזמן לעצמם, לשקט ולרגיעה. מותר להם גם להיות בבית לשחק במחשב ואפילו מידי פעם לשבת במקום ולא לעשות כלום.

לנו כהורים אין חופש גדול והתפקיד ההורי לחנך לקדם לאתגר לפתח ולהעצים את הילד חל על ההורים גם בתקופת החופשה הממושכת הזו. חשוב וכדאי שההורים יתארגנו ויתכוננו מראש, ויהיו עם ובשביל הילדים ככל שניתן כדי לעבור את תקופת החופש בכיף ובשלום.

ולסיום הורים זכרו: מה שהילדים זקוקים לקבל מכם באמת גם אם הם אינם מבקשים זאת באופן ישיר זה התייחסות , תשומת לב, הקשבה ובעיקר אהבה, זה שווה זהב אך את זה לא ניתן לקנות בכסף.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *