החוקרים הישראלים חשפו: התולעת היפנית שתקפה שרתים ומוסדות אקדמיים בעולם

חוקרים בישראל חשפו נוזקה שתקפה חברות שרתים, מיחשוב פרטי ומוסדות אקדמיים בעולם. הנוזקה השתלטה על המחשבים ושיעבדה אותם לכריית מטבעות דיגיטליים.

חוקרי אבטחת מידע באקמאי ישראל חשפו היום את Panchan, נוזקה עם יכולות תקשורת מבוזרת (Peer to peer או "עמית לעמית") ותולעת SSH, אשר תוקפת מחשבי לינוקס. הנוזקה כתובה בשפת Go, ומנצלת את היכולות המובנות בשפה להרצה מקבילית של המודולים השונים של הנוזקה, ביניהם תולעת ה-SSH.

בנוסף למתקפת ניחוש סיסמאות בסיסית, אשר מאפשרת לנוזקה להתפרץ לשרתי לינוקס מרוחקים ולהדביק אותם, הנוזקה כוללת גם יכולת לגניבת מפתחות SSH מנדבקים, ושימוש בהם לצורך הדבקה של עמדות שכנות. חוקרי אבטחת המידע באקמאי הצליחו להתחבר לרשת התקשורת של הבוטנט, וכן לממשק הניהול של הנוזקה, וחקרו דרכה את היקף התפוצה של הנוזקה.

מלבד שרתים וירטואליים הרשומים תחת חברות ענן או מחשוב פרטי, האפיק הנתקף ביותר הוא מוסדות אקדמיים. שיתופי פעולה אקדמיים בין מוסדות שונים יכולים להגדיל את כמות מפתחות ה-SSH המשותפים בין עמדות, ביחס לרשתות של תעשיות אחרות.

סטיב קופצ'יק, חוקר אבטחת מידע בכיר, מסר שכדי להסתיר את פעילותה, הנוזקה מחלצת ומריצה כורים של מטבעות וירטואליים (cryptominers) מהזיכרון בלבד, כך שאין ראייה הנשארת על הדיסק הקשיח. כמו כן, פעילות הכריה מופסקת בעת זיהוי של תהליכי ניטור ביצועים, כדי לייצר מצג שווא של עמדה נקייה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *