החוק לבחירה ישירה: נתניהו לוחץ ותוקף את בנט

״בנט דוהר לממשלת שמאל", נכתב בהודעת הליכוד

משבר חמור במגעים בין הליכוד לבנט: לאחר הכישלון בהצבעה על הועדה המסדרת והבגידה של רע"מ, בליכוד מבינים כי גוש השינוי מילכד את נתניהו ומונע ממנו להקים קואליציית ימין. לשם כך הם מכוונים את החיצים לעברו של בנט שמתכוון לחבור לגוש השינוי ועם שבעת המנדטים שלו לשמש כראש הממשלה, ״בנט דוהר לממשלת שמאל", נכתב בהודעת הליכוד.

בליכוד הוסיפו ותקפו את בנט: "מתוך אמביציה בלתי-נשלטת להיות ראש ממשלה בכל מחיר, בנט – עם 7 מנדטים – מוכן להמליך ממשלת שמאל עם קואליציה של 50 חברי כנסת מהשמאל והמשותפת ".

במקביל, ראש הממשלה בנימין ‏נתניהו מפעיל לחץ על יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ', ועל אנשי יהדות התורה להצטרף ללחץ הפומבי של הליכוד וש"ס על יו"ר ימינה בנט לתמוך בחוק הבחירות האישיות. סמוטריץ' נוטה להסכים לבקשת נתניהו.

בליכוד טענו כי "הוא עושה זאת בניגוד לרצון הבוחר שנתן 65 מנדטים לממשלת ימין, ובניגוד מוחלט להתחייבויותיו המפורשות שלא ישב תחת לפיד והשמאל, ושראש ממשלה לא יכול לכהן עם 7 מנדטים כי זה ״לא דמוקרטי ולא מוסרי״.

בליכוד מבינים שבנט כבר סגור עם השמאל ובשל הנתק איתו הם מזהירים כי "ממשלת השמאל המשותקת של בנט תקרוס תוך חודשים ספורים ותביא לפיזור הכנסת ולבחירות כלליות חמישיות. היא לא תוכל לעמוד אפילו יום אחד מול הלחצים הבינלאומיים נגד ההתיישבות וחיילי צה״ל והמירוץ להסכמים מסוכנים עם איראן. היא אפילו לא תוכל לקדם רפורמה אחת של הימין. "

בליכוד מוסיפים כי "בנט מסרב לתמוך בפתרון היחיד לפלונטר הפוליטי שלא כרוך בחיסול הימין: משאל עם מהיר לבחירת ראש הממשלה שלא כרוך בפיזור הכנסת ובחירות כלליות נוספות. ראש הממשלה שיבחר יוכל להקים ממשלה מייד. רוב מובהק בציבור תומך בפתרון זה.

"אם בנט רוצה באמת ממשלת ימין הוא חייב להודיע מייד שהוא תומך במשאל עם לראשות הממשלה, ולהפסיק את המשא ומתן שהוא מקיים עם לפיד להקמת ממשלת שמאל", חותמים בליכודץ

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *