החיסון אושר, אבל בישראל גילו כי יש מחסור במזרקים

מחסור של מזרקים במלאי קופות בתי החולים. משרד הבריאות נערך לייבוא של מיליוני מזרקים שנמצאים בביקוש כעת העולם

בישראל שוקלים להתחיל בחיסונים כבר השבוע לאחר שארגון הבריאות אישר היום את מתן החיסונים.

במקביל, מחסור של מזרקים במלאי קופות בתי החולים. משרד הבריאות נערך לייבוא של מיליוני מזרקים שנמצאים בביקוש כעת בכל העולם. כמו כן, , מי שכבר חלה בקורונה לא יתחסן.

מינהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) אישר את החיסון של חברת פייזר לשימוש חירום.

ראש ה-FDA ניסה להרגיע: "יש לנו ציפיות גבוהות. עבדנו מסביב לשעון כדי להביא את החיסון עם הסטנדרטים הגבוהים ביותר. אני סומך ובטוח בחיסון, בבטיחות שלו וביעילות שלו. זה שהתהליך כולו היה זריז זה לא אומר שעיגלנו פינות, אני אקח את החיסון הזה בעצמי". עם זאת, הוא הבהיר כי ייקח עוד זמן עד שאפשר יהיה לחזור לשגרה: "אנחנו מפצירים בציבור להמשיך לחבוש מסכות, לשמור על היגיינה ועל מרחק. זה ייקח עוד זמן". "אנחנו מאמינים שיש לנו מידע מהימן שקיבלנו מפייזר", הוסיף חבר הסוכנות. "חברי הוועדה המייעצת עסקו בזה זמן רב. אנחנו מרגישים נוח לומר לציבור לקחת את החיסון". באשר לחיסונים נוספים, למשל – הדיון על זה של מודרנה שצריך להתקיים בימים הקרובים, אמר ראש הסוכנות כי הם לעולם לא יתפשרו על הקריטריונים שעמם הם בודקים את המידע ושבגינם הם מאשרים את החיסון לתפוצה רחבה.

מיליוני אנשים מגיל 16 ומעלה ברחבי העולם יתחילו להתחסן נגד הנגיף בתוך כמה ימים,. "אנחנו יכולים להבטיח לציבור ולקהילה הרפואית כי ערכנו בדיקה מעמיקה ויסודית של בטיחות, יעילות ואיכות הייצור", נכתב בהודעת המינהל.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בירך את אזרחי ארה"ב בעקבות הבשורה המשמחת. "יש לי חדשות טובות, היום האומה שלנו השיגה נס רפואי. פיתחנו חיסון אפקטיבי לנגיף הקורונה ב-9 חודשים בלבד, מדובר באחד מההישגים הרפואיים המשמעותיים בהיסטוריה – החיסון יציל את חייהם של מיליונים״

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *