הח"כים החרדים מחו בכנסת על גזירת המעונות

ח"כ מקלב תוקף בוועדה לזכויות הילד את ההחלטה לבטל אל סבסוד המעונות לאברכים, "החלטה לא חברתית ולא אנושית שתפגע בסופו של דבר בילדים עצמם".

ח"כ מקלב תוקף בוועדה לזכויות הילד את ההחלטה לבטל אל סבסוד המעונות לאברכים, "החלטה לא חברתית ולא אנושית שתפגע בסופו של דבר בילדים עצמם".

"זו גזירה שנועדה להפסיק את לימוד התורה בארץ ישראל. יש מפלגה דתית אחת כאן בכנסת שיכולה למנוע את זה ולא עושה דבר"

"אני שמח לראות כי כולם פה יחד להילחם כנגד רועה הגזירה אך יחד עם זאת יש מפלגה דתית אחת כאן בכנסת שיכולה למנוע את זה ולא עושה דבר.

אך אני מודיע לכם פה, מסירות לימוד התורה לא תימדד על פי החלטה כזו או אחרת של הכנסת, כבר היום אותן נשים מעדיפות לחיות בצמצום בכדי לאפשר לבעליהן ללמוד תורה. אותם משפחות לא יוצאות לחופשות ולבתי מלון. הן לא מבקשות דבר – רק להביא פרנסה לילדיהן. 

החלטה זו תגרום למצב בו נשים רבות יפסיקו לעבוד או שימצאו מסגרות אלטרנטיביות, חלקם במסגרות לא ראויות עם עשרות ילדים בחדר, כל התפתחות הילד תהיה תלויה בדבר זה. בסופו של דבר זו פגיעה בילדים והוועדה הזו צריכה לשים את הדברים האלה למול עיניה. 

לא יכול להיות מצב בו במדינה יהודית יכפו על משהו לצאת לעבודה במקום ללמוד תורה"

ח"כ ינון אזולאי אמר בדיון בוועדה המיוחדת לזכויות הילד בנושא סבסוד מעונות יום לילדי אברכים: "פוגעים לנו בישיבות, פוגעים במרקם היהודי, פוגעים בלומדי התורה. כשהייתי אברך קיבלתי מלגת אברך בחלקים ועדיין זה לא מנע ממני להמשיך ללמוד. שיהיה לכולם ברור, כסף לא ישבור אותנו! אנחנו לפני חג חנוכה בו נלחמו המעטים מול הרבים. היום אנחנו המעטים שנלחמים על הרוח שלנו ללמוד תורה. לא ישברו אותנו לא ליברמן ולא בנט, עולם התורה ימשיך לפרוח לומדי התורה הם הנשמה שלנו.לא ניתן לכם להרים יד על ילדנו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *