הח"כים החרדים תקפו את נתניהו על חילול השבת, בליכוד התנצלו

לאחר שהח"כים החרדים פרסמו הודעות נגד חילול השבת של נתניהו, בליכוד מפרסמים הערב התנצלות

לאחר שהח"כים החרדים פרסמו הודעות נגד חילול השבת של נתניהו, בליכוד מפרסמים הערב התנצלות. בחשבון הרשמי של הליכוד בטוויטר נכתבה הודעת התנצלות בשם ראש הממשלה כי "הליכוד תמיד שמר על כבוד השבת והקפיד שלא לפרסם הודעות לתקשורת במהלך השבת וכך נמשיך לנהוג. הוצאת ההודעה היום כשעה לפני צאת השבת הייתה טעות טכנית שאנו מצרים עליה." אלא שהטעות היא לא טכנית, שכן נתניהו כבר פרסם תיעוד שלו מדבר בטלפון עם השחקנית הזוכה במהלך השבת.

במהלך השבת נתניהו פרסם הודעה לתקשורת על זכייה של שחקנית ישראלית במדליית זהב באולימפיאדה. נתניהו לא התאפק ופרסם הודעה בעיצומה של השבת. יש לציין כי נתניהו כרה”מ הקפיד לא להוציא הודעות לתקשורת בשבת.

יו"ר שס אריה דרעי כתב בטוויטר: ‏״ההודעה שהוציא יו״ר האופוזיציה נתניהו בעיצומה של שבת קודש פגעה בהמוני יהודים שומרי השבת, ופגעה בשותפיו הנאמנים ששבת קודש יקרה מאד לליבם. מר נתניהו, השבת שמחלה על כבודה – אין כבודה מחול!״.

ח״כ יעקב ליצמן הגיב: "מצערת מאד העובדה שיו״ר האופוזיציה נתניהו לא מצא לנכון להמתין לצאת השבת כדי לברך על ההישג האולימפי בטוקיו, ובחר לחלל שבת בפרהסיה, ללא צורך אמיתי. מצופה ממי שנושא בתואר ממלכתי לכבד את יום השבת, כפי שעשו במקרה זה, הנשיא ורה״מ."

‏יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני מסר: "המשחקים האולימפיים הם לא פיקוח נפש, ראש האופוזיציה הוא תפקיד ממלכתי, ואסור היה להוציא הודעה עם חילול שבת. אני שמח שהנשיא ורה"מ המתינו לצאת השבת, כך היה צריך לנהוג גם מר נתניהו."

רק בשבת שעברה ביבי יצא לחוף הים המעורב בנתניה והצטלם עם כל הרוחצים והרוחצות במקום, ובכך מעורר שאלות האם נתניהו השלים עם סופו הפוליטי או שמא קורץ לציבור מחללי השבת.

כתב ‘קול ברמה’ ישראל כהן גינה את ראש הממשלה וכתב: “מצער. בעוד רה״מ בנט ונשיא המדינה הרצוג הקפידו על כבוד השבת ופרסמו את שיחתם עם זוכת האולימפיאדה רק בצאת השבת הרי שיו״ר האופוזיציה בנימין נתניהו שיגר את ההודעה בעיצומה של השבת. לא כך מצופה ממי שמייצג חלק גדול מהציבור המסורתי בישראל”.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *