החלום המסעיר שחלם רבה של פ"ת

תוך כדי שיחה שאל אותי הרב מה יש לי בתיקי. הוצאתי את דפי החתימות והראיתי לו. מיד כשראה זאת, נפלטה מפיו צעקת בהלה. "ווי!" מה קרה? – שאלתי אותו, והוא סיפר…

מספר מגיד המישרים הרב מאיר מיכאל גרינוולד שליט"א: בבית כנסת של חסידות גדולה בארה״ב התפללו כמה אחים שכולם אברכים בני מעלה, תלמידי חכמים גדולים ויראי שמים. יום אחד הזדמן לי לפגוש את אביהם של האחים הגדולים הללו, והופתעתי – הוא נראה אדם מודרני, די רחוק מרוחניות… התפלאתי במה זכה אותו אדם לבנים גדולים כל כך.

שאלתי אודותיו והתברר לי שהוא מהמתפללים החותמים על התחייבות שלא לדבר בתפילה. ניגשתי לשוחח עימו, והוא סיפר לי כי קיבל על עצמו להקפיד הקפדה יתירה על ניקיון בית הכנסת – בכל יום כשהוא מגיע לבית הכנסת הוא בודק האם הרצפה נקייה למשעי; אם נמצא לכלוך כלשהו הוא אוסף ומרים ואומר: "ריבונו של עולם, אני מבקש ממך שכמו שאני דואג שביתך יהיה נקי, כך אתה תשמור על ביתי וילדי שיהיו קדושים וטהורים מלאים יראת שמים ועמלים בתורה".

*

עוד מספר הרב גרינוולד שליט"א: יצאתי לקברי צדיקים בפולניה עם אלפי שמות של אנשים שחתמו וקיבלו על עצמם לא לדבר בתפילה. הגעתי אצל קבר הרה״ק רבי אלימלך מליז'ענסק זיע״א, ולהפתעתי פגשתי במקום את רב העיר פתח-תקוה. תוך כדי שיחה הוא שאל מה יש לי בתיקי, הוצאתי את דפי החתימות והראתי לו.

מיד כשראה את הדפים, נפלטה מפיו צעקת בהלה. "ווי!"

מה קרה? שאלתי אותו, והוא סיפר: "דוד שלי נפטר לפני כחודש. לפני שבועיים ראיתי אותו בחלום, אמרתי לו: אתה עלית לשמים ושכחת את כל הצרות שיש לאנשים בעירנו פתח-תקוה?! אז הוא ענה שהוא לא יכול לעשות שום דבר בשמים כל זמן שיש דיבורים בתפילה. למעלה בשמים לא מוותרים על דיבור באמצע התפילה, וכל הצרות שיש הן בגלל זה".

*

ליהודי מבני ברק היו דירות להשכרה ומהן הייתה פרנסתו. במשך תקופה מסוימת עזבו חלק מן השוכרים, והוא לא מצא אחרים במקומם. על אף הביקוש הגדול לדירות בשכירות, הדירות שלו עמדו ריקות יום אחר יום, וההפסדים היו גדולים.

מאחר שכך, הוא החליט לקבל על עצמו שלא לדבר בתפילה – ושבוע לאחר מכן כבר היו הדירות שלו מושכרות תמורת סכומים הגונים.

חצי שנה חלפה בשלום ובשלווה, והוא התחיל לזלזל בקבלה. פתאום התחילו השוכרים לבוא אליו בטענות על ליקויים שונים בדירה ועל שכר הדירה שהוא מופרז, ולא רצו לשלם.

בצר לו נזכר האיש שזלזל בקיום הקבלה שקיבל על עצמו, הוא מיהר לבית הכנסת, עמד מול ארון הקודש והבטיח לקיים את הקבלה ולהיזהר בכך ביותר. תוך זמן קצר בלי שום סיבה נראית לעין פסקו הטענות והכל בא על מקומו בשלום.

(מתוך החוברת 'כבוד בית ה׳', הובא בגיליון 'קדושת בתי מקדש מעט')

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *