"החלטה לא קלה לי": הנשיא הטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה

למרות שהטיל על נתניהו להרכיב את הממשלה, הנשיא לא יזמן את נתניהו לקבלת המנדט כפי שמקובל

נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע היום (שלישי) כי הוא מטיל את מלאכת הרכבת הקואליציה על ראש הממשלה בנימין נתניהו. הנשיא הסביר כי למרות כתבי האישום על נתניהו לו יש את מספר הממליצים הגבוה ביותר – 52 מול יאיר לפיד, שזכה ל-45 ממליצים בלבד. בנאומו הבהיר הנשיא כי החלטה להטיל את המנדט על נתניהו "לא קלה לי ברמה המוסרית". הנשיא נתן לסער הדמנות לשנות את החלטתו, אך סער בנט ולפיד לא הגיעו להסכמות. עתה יצטרף נתניהו לנסות להרכיב ממשלה, ובאם לא יצליח כפי שזה נראה, השרביט יעבור לידי בנט שינסה למצוא 61 ממליצים בתום 28 ימים.

"אני מודע היטב לעמדת רבים בציבור, לפיה על הנשיא להימנע מהטלת התפקיד על מועמד שיש נגדו כתב אישום", הסביר ריבלין. "אלא שעל פי החוק ובית המשפט, ראש הממשלה יכול להמשיך לשרת בתפקידו גם תחת כתבי אישום".

"סברתי שעל נשיא המדינה להימנע מהערכה על בסיס שיקול זה מתוך אחריות למוסד הנשיאות והאמון שהוא זוכה לו בכל חלקי העם", אמר הנשיא. "קיבלתי את ההחלטה על פי מפת הממליצים, ולפיה לבנימין נתניהו יש סיכוי יותר גדול להרכיב ממשלה, ולכן החלטתי להטיל זאת עליו".

למרות שהטיל על נתניהו להרכיב את הממשלה, הנשיא לא יזמן את נתניהו לקבלת המנדט כפי שמקובל, מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי מסר את המכתב מריבלין ללשכת ראש הממשלה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *