החמצן אזל: מגפת הקורונה יצאה משליטה בקליפורניה – ד"ר דרור מנור

ידוע לכל כי מזה חודשים רבים סובלת קליפורניה רבות כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה. המצב החמיר עוד יותר לאחרונה

ידוע לכל כי מזה חודשים רבים סובלת קליפורניה רבות כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה. המצב החמיר עוד יותר לאחרונה, ובשבוע הראשון של שנת 2021 כמעט ואזל החמצן ביחידות לטיפול נמרץ שבבתי-החולים במדינה. קליפורניה סובלת מסרבול לוגיסטי רב, אשר מקשה במידה רבה על תהליך ההתחסנות. על כן, המדינה החליטה להכשיר למשימה החשובה חיילים המשרתים במשמר הלאומי ורופאי שיניים. אין ספק כי על קליפורניה לפעול במלוא המרץ ולגייס את כל המשאבים הדרושים כדי להיאבק ביעילות במגפה הארורה הפוגעת קשות במדינה מזה תקופה ארוכה.

בשבוע הראשון של שנת 2021 הגיעה קליפורניה לשפל חדש בכל הקשור לטיפול במגפת הקורונה המשתוללת: אספקת החמצן בבתי-החולים כמעט ואזלה. הרשויות פנו מיד לצבא ארה"ב, ששלח מיד יחידות של חיל-ההנדסה על מנת לסייע עם מיטב הציוד במתן תמיכה לחולים המונשמים. חיל-ההנדסה משתף פעולה עם שירותי החירום הרפואיים על מנת להרחיב את היכולת של היחידות לטיפול נמרץ לספק חמצן לחולים הקשים. ללא עזרה זו, ייתכן שחולים רבים היו נפטרים מהיעדר חמצן. לאחרונה נודע כי יחידות חירום נוספות בצבא האמריקאי יוכשרו למטרה זו במהלך השבועות הקרובים.

מצב התחלואה בקליפורניה מדאיג ביותר: מדי שש שניות נדבק תושב בנגיף הקטלני. מתחילת המגפה, מספר המקרים המאומתים ברחבי המדינה הגיע ל- 2.4 מיליון, מתוכם כשליש במחוז לוס-אנג'לס. המצב הקשה מדאיג את ראש עיריית לוס-אנג'לס, אריק גרסטי, שנוהג לדבר רבות על כך באמצעי התקשורת. מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, מחפש כל הזמן פתרונות לצמצם את היקף התחלואה במדינה, אך ללא הועיל. רק במהלך החודשיים האחרונים זינק היקף האשפוזים בבתי-החולים כתוצאה מהקורונה פי שבעה. נדמה כי הנגיף קטלני הרבה יותר היום מאשר בתחילתה של המגפה הארורה.

חשוב לציין כי קליפורניה נתונה בסגר נוקשה בשבועות האחרונים, כאשר רוב התושבים נתבקשו על ידי הרשויות להישאר בבתיהם. הדבר מנע עומס חמור יותר בבתי-החולים ובמרפאות. מערכת הבריאות המקומית פועלת רבות כדי להפיץ את החיסונים של פייזר ומודרנה. לשם כך, המושל ניוסאם ביקש לאחרונה מבית-המחוקקים תקציב של 300 מיליון דולר.

קצב ההתחסנות של האוכלוסייה הוא איטי מאוד, מה שמאכזב מאוד את הרשויות, ובמיוחד את המושל ניוסאם. רק אחוז אחד מארבעים מיליון תושבי קליפורניה חוסנו. רוב מנות החיסון של פייזר ומודרנה ניתנו לצוותים רפואיים ולדיירי בתי-אבות. לאור הסרבול והאיטיות בתהליך ההתחסנות, החליטו הרשויות להכשיר רופאי שיניים כדי לתת חיסונים. בנוסף, יוכשרו חיילי המשמר הלאומי, רופאים וטכנאי מעבדה. דבר זה יוכל לייעל את תהליך ההתחסנות תוך זמן קצר.

ברקע משבר הקורונה, קליפורניה סובלת מאבטלה הולכת וגוברת. האבטלה בכלכלה הגדולה בארה"ב עומדת על 8.2 אחוז לעומת 6.7 אחוז בחישוב הארצי. תושבים רבים איבדו את משרותיהם כתוצאה ממשבר הקורונה, מה שיצר משבר כלכלי וחברתי רחב-היקף במדינה. מומחים משערים כי שיעור האבטלה בקליפורניה יישאר מעל שבעה אחוזים גם בשנת 2022. יש ביניהם שטוענים כי קליפורניה מתקשה יותר ממדינות אחרות בארה"ב להתאושש מהמשבר הכלכלי, בשל הסגרים הנוקשים והמחמירים שהמושל ניוסאם מנהיג במדינה.

אין ספק כי המושל ניוסאם ואנשיו עושים כל מאמץ כדי להיאבק ביעילות במגפת הקורונה. צריך לקוות כי התחלואה במדינה תרד בתקופה הקרובה. על הרשויות לעשות כל מאמץ כדי להציל כמה שיותר תושבים מהנגיף הקטלני. עד כה התגלו בקליפורניה מקרים מועטים של המוטציה הבריטית, כך שמדובר בסימן מעודד למדי. מגיע כל הכבוד לחיל-ההנדסה האמריקאי על עזרתו הרבה באספקת החמצן בבתי-החולים ברחבי המדינה. יהיה מצוין עם יחידות צבאיות נוספות יירתמו כדי לעזור לחיל-ההנדסה בפעילותו. מבצע ההתחסנות של האוכלוסייה הוא חשוב ביותר, ויועיל לרשויות אם רופאי שיניים, טכנאי מעבדה וחיילי המשמר הלאומי יוכשרו במהרה ויוכלו לסייע לצוותים הרפואיים במשימה זו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *