החסיד המקושר ומשלוחי הענק בגבול אוקראינה

החסיד שחילק משלוחי ענק לפליטים

מראה יוצא דופן נראה בימים האחרונים בגבול אוקראינה – מולדובה. יהודי בלבוש חסידי, חילק אוכל, שתייה ומוצרים בסיסים לפליטים אוקראינים שחצו זה עתה את הגבול, אחרי שנמלטו מביתם חסרי כל, בעקבות ההפגזות של הצבא הרוסי.

היה זה יעקב פליטשקין, פעיל חברתי חסידי בינלאומי המתגורר במונסי ניו יורק, שעזב את ביתו ועמד בראש משלחת ענקית שסיפקה אוכל ומוצרים לפליטים. פליטשקין, עוסק בשנים האחרונות בסיוע לפליטים בעולם ובעיקר באפריקה, וכעת נרתם לסייע לפליטי אוקראינה.

פליטשקין איחד סוללה של עסקנים ורבנים שהעניקו מהונם ומכוחם כדי לסייע לפליטים, חלקם ילדים קטנים או קשישים, "קשה לראות ילד קטן שבוכה, לאחר שצעד קילומטרים רבים ברגל, לאחר שנמלט מביתו", מספר הפעיל החסידי החברתי.

"חילקנו כמות ענקית של אוכל, שתיה ומצרכים בסיסים לפליטים, ועדיין זה לא מספיק", מוסיף פליטשקין, "בראשות רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן, אלפי עולים קיבלו קורת גג ואוכל. איך שהרב זלצמן מתייחס לאנשים שמגיעים אליו בכל שעה ביום ובלילה זה מדהים".

"האנשים מגיעים למולדובה אחרי שהיו באוטובוסים שלושה וארבעה ימים, הם מפחדים על חייהם, הם לא אכלו, והם מגיעים למולדובה כשהם צריכים הכל והם גם מקבלים. מרגש לראות את הפעילות הנדירה של הרב זלצמן. בזכותו היה לאלפים אוכל ומקום ללון", אמר.

פליטשקין שאף עמד מאחורי מפגש של מנהיגי ארגונים יהודיים עם נציגי האו"ם, מבקש להדגיש: "צריך להודות לכבוד האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, מנהיג "שובה ישראל", שתמך מאוד ברכישת האוכל והציוד שחולק לפליטים. זכיתי שהרב פינטו הוא מורי ורבי. הוא עמוד החסד הגדול ביותר בדור שלנו".

"ראיתי אנשים מאבדים הכל בין לילה, משפחות מופרדות", סיפר פליטשקין, "פגשתי כמה יתומים שהם לבד, אנשים גוועים ברעב, בקושי יש אוכל כשר ומעט מאוד אוכל בכלל".

כאמור, פליטשקין עמד מאחורי מפגש עולמי בין מנהיגי ארגונים יהודיים עם נציגי האו"ם. במפגש השתתפו ראשי אגודת ישראל, האיחוד האורתודוקסי וועידת הנשיאים. המפגש התקיים בארה"ב והוא נמשך למעלה משעתיים, בהשתתפות שישה נציגים ושגרירים של האו"ם, ששרטטו מספר תוכניות פעולה להמשך פינוי יהודים אוקראינים, במטרה לספק אוכל ומצרכים לפליטים, ולעזור להם להתיישב מחדש באופן זמני או קבוע.

בפגישה שהתקיימה בנציגות סלובקיה בשדרה השנייה 801 במנהטן, השתתפו ראשי "אגודת ישראל", חב"ד, OU ושגרירי אוקראינה, סלובקיה, מולדובה, רומניה, פולניה, הונגריה ועוד. "אנחנו מבטיחים שנעשה הכל למען הפליטים באוקראינה, זה רגע האמת שצריך לסייע להם ולתת להם יד. אנחנו שותפים לפעילות האדירה של הרב פליטשקין שמרגש אותנו בלב המיוחד שלו ובמסירות הנפש שלו לעזרה למען החלשים", אמרו השגרירים.

יצוין כי פליטשקין הוא אחד היהודים החזקים ביותר באו"ם, והוא מנצל את הדלתות שפתוחות בפניו לסייע לחלשים ולפליטים וכאמור, כעת הוא מוביל משלחות סיוע לפליטי אוקראינה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *