החקלאים החילונים הגיעו עם משאית ירקות לב"ב: "קל להיטפל על החרדים"

חקלאים ממושבים וקיבוצים בדרום הארץ התאספו ותרמו את התוצרת החקלאית שלהם למען תושבי בני ברק. המטרה – להביע סולידריות עם התושבים החרדים בתקופה שבה מפלס המתיחות בין המגזרים שובר שיאים: "הרגשתי שאני לא נרדמת בלילה, הרגשנו חובה להביא קצת אהבת חינם, ופשוט לעזור להם" סיפרה אחת המארגנות בקול נרגש

אלו רגעים מרגשים שאירעו השבוע בבני ברק והפעם דווקא מהצד החילוני השפוי, לפי הדיווח משאית גדולה, עמוסת פירות וירקות וכל טוב הארץ עצרה באחת השכונות הצפופות של בני ברק. לכל אורכה נמרח שלט גדול: "לתושבי בני ברק – באהבת חינם, חקלאי הדרום".

מי שעומדים מאחורי היוזמה המרגשת הם עזריאל אסף וריקי לויט, שאמרו "אנחנו הרגשנו צורך להרים את המורל של תושבי בני ברק החרדים, שנעשה להם עוול, דה-לגיטימציה ודמוניזציה בגלל קבוצה קטנה וחריגה, שהכפישה עיר שלמה על לא עוול בכפה, זו חברה איכותית, חברה של חסד, חברה טובה וממושמעת – וזו הייתה הדרך שלנו להעביר מסר אחר".

לדברי לויט : "הרגשתי שאני לא נרדמת בלילה לאחר מה שראיתי באמצעי התקשורת – ואמרתי, מה לתושבי בני ברק ולדבר הזה? התקשרתי לחקלאים, ולשמחתי הם שיתפו פעולה עם הרצון להיטיב עם תושבי העיר, ותרמו סחורה מכל הלב, סוג אלף".

"בכל פעם כשמפלס השנאה עולה, אז עושים מבצע כזה – ועכשיו בגלל הסיפור של החרדים והקורונה, כשברור שזה לא כל הציבור שם. בכל פעם שזה קורה אנחנו בוחרים להסתכל על הדברים קצת אחרת. לצאת מהשיח המתלהם. לבוא בטוב, לא ברע".

החקלאים היקרים האלו אינם שומרי תורה ומצוות אבל הם רואים את השנאה ברשתות החברתיות, ומתקשים לעמוד מנגד. "קל מאוד להיטפל לציבור החרדי", הם אומרים. "הם הציבור הכי מוחלש. כולם תמיד מאשימים אותם בכל דבר. אז נכון, יש ביקורת וגם אני גם לא אוהב כל מה שקורה במגזר, אבל הם גם עושים הרבה דברים טובים, וצריך לזכור גם את זה. יש הרבה חסד בקהילות האלו, ובסך הכול החוכמה היא לא ללבות שנאה אלה אהבת חינם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *