החרדים לא יוכלו להזמין כרטיסים ברכבת למוצ"ש

לפי תקנות הקורונה, נוסעי הרכבת ידרשו לרכוש כרטיסים בשבת בבוקר כדי לנסוע במוצ"ש, המשמעות: הציבור הדתי והחרדי לא יוכל להזמין כרטיסים

אחרי חודשים רבים של סגר, רכבת ישראל בישרה לציבור על פתיחת הרכבת לרשות הציבור, אך הציבור החרדי ייאלץ לחכות.

לפי תקנות הקורונה, נוסעי הרכבת ידרשו לרכוש כרטיסים בשבת בבוקר כדי לנסוע במוצ"ש, המשמעות: הציבור הדתי והחרדי לא יוכל להזמין כרטיסים באמצעות האינטרנט, החל מ-48 שעות לפני הנסיעה., כך דווח בוינט.

נקודה נוספת היא שרבים מהרבנים אוסרים על שימוש באינטרנט, ומכיוון שברכבת לא נערכו לספק את השירות בטלפון, הרכבת מדירה את הציבור החרדי.

.
מעוז ינון, מייסד דף הפייסבוק "בארכבת" שמטפל בסבלי הנוסעים ברכבת, אומר לוינט בתגובה כי, "אנחנו מצטרפים לקריאה של הציבור החרדי לפתוח את האפשרות להזמנת שובר מעבר ל-48 שעות. כמו כן, מדאיג שלא טרחו לחשוב על החרדים, הקשישים והעולים החדשים, שמתקשים או לא יכולים להשתמש באינטרנט או באפליקציה.

"זו עוד המחשה של הניתוק בין בכירי משרד התחבורה ורכבת ישראל, לבין הנוסעים. ניכר שקובעי המדיניות לא נוסעים ברכבת ובשאר אמצעי הסעת ההמונים, כמו הציבור עצמו. הם ממשיכים לדאוג לחניה שלהם ולרכב שהם מקבלים מהארגונים הציבוריים שבהם הם עובדים, ולא מבינים את הסבל של הציבור בחודשים האחרונים ללא רכבת, עם קווי אוטובוס שלא פועלים כסדרם ועם כבישים פקוקים".

מרכבת ישראל נמסר: "מתווה החזרת הרכבות התאפשר בזכות שמירה על הנחיות משרד הבריאות, ובכלל זה הגבלת מספר המקומות ברכבת באמצעות שיטת שוברי הכניסה. שוברים אלה חיוניים להפעלת הרכבת עבור הבראתו של המשק".

"אנו מודעים לשינוי בשירות הרכבתי", הוסיפו, "ולכן פרסנו עמדות בתחנות מרכזיות, עיבינו את מערכי השירות שלנו ואנו מבצעים הסברה נרחבת לקהל הנוסעים. לא יישאר אף נוסע ללא מענה. כחלק מכך, אנו בוחנים אפשרות להקדים את פתיחת האפשרות להזמנת השוברי הכניסה ליום שני הקרוב, או לחלופין לפתוח את אפשרות ההזמנה במוצאי השבת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *