החרדים מאיימים על נתניהו: אם לא תקים כעת ממשלה חלופית אחרי הבחירות נאלץ להמליך את גנץ

החשש שביבי לא ישיג 61הולך וגובר: נתניהו ישלם כל מחיר על מנת להקים ממשלה חלופית עם סער או גנץ. סער עצמו ממשיך לתקוף את ביבי

גורמים בכירים ביהדות התורה וש"ס רומזים כי אם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לא ישיג רוב של 61 בבחירות הקרובות, הם יציעו ממשלת רוטציה עם כחול לבן, שבה יהיה בני גנץ ראשון בראשות הממשלה.

אותם גורמים רוצים להלחיץ את נתניהו להקים ממשלה חלופית כבר עכשיו, כאשר הסיכויים לאי אמון ולממשלה חלופית בכנסת הזו אינם גבוהים. החרדים לא יכולים להרשות לעצמם עוד סיבוב באופוזיציה, כאשר אף אחד לא חושב ברצינות שישבו עם לפיד וליברמן.

גורמים פוליטיים אומרים לחדשות 12 כי במקרה שבו בלוק נתניהו לא משיג 61 הם יבואו לבני גנץ ויציעו לו לעמוד בראשות הממשלה יחד עם גוש הימין, אולי למעט בן גביר. נתניהו יהיה ראש הממשלה החליפי, עם או בלי רוטציה.

במהלך השבוע שעבר ניסו נתניהו, יריב לוין ואחרים בכל כוחם להקים ממשלה חלופית, ההערכה היא שנתניהו ישלם כמעט כל מחיר עבור ממשלה חלופית, לאחר פגישה נוקבת שקיים עם בצלאל סמוטריץ ואריה דרעי, שבה הבין שמבינתם זה הכרח להקים ממשלה ולא להיגרר לבחירות.

שר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער קיבל לאחרונה הצעה מגנץ לבחון אפשרות לריצה משותפת בבחירות, וייתכן כי גם צעד זה נועד כדי להתקרב למפלגות החרדיות.

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' טען כי הוא עושה הכול להקים ממשלה חלופית בראשות נתניהו עוד בכנסת הזו. בריאיון למהדורה ראשונה, אמר סמוטריץ' כי "אני מוכן לעשות הנשמה מלאכותית לאיילת שקד וליריביי בימינה כדי שתקום ממשלה שתשרת את אזרחי ישראל בלי לגרור אותנו לבחירות מיותרות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *