הטיסות בוטלו הכסף לא הוחזר

"אף אחד פה לא יכול להתחייב שמתחיל מחר תהליך של השבת כספים ללקוחות"

מוקדם יותר החלה הוועדה, בראשות ח"כ יעקב מרגי, לדון בהצעה הממשלתית לתקן את חוק שירותי תעופה, העוסק בפיצוי וסיוע לטסים בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה.

לפי ההצעה, חברת תעופה שברבעון השני של 2020 ירדו הכנסותיה ב-70% לעומת הרבעון המקביל ב-2019 – תחל להחזיר ללקוחות כסף על טיסות שבוטלו מהאחד באוקטובר 2020.

כבר בפתח הדיון, במסגרת הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית, מתח היו"ר מרגי ביקורת קשה על בקשת הממשלה לתקן שוב את החוק, ואמר: "אני מרגיש כאילו הייתי בסרט הזה, ואני בתחושות קשות של אשמה אפילו, שבכלל חוקקתי את התיקון הראשון שבעטיו אנחנו פה היום. הייתי צריך להגיד לאוצר ללכת עם החברות לסגור את הפיצוי, לעלות לאוויר ורק אח"כ לדבר על הקטע הזה. ממה שיגורנו בא לנו. אמרו לי להתנות את כניסת החוק לתוקף עם גמר הסיוע לחברות. ואם אני מעביר את זה עכשיו אף אחד פה לא יכול להתחייב שמתחיל מחר תהליך של השבת כספים ללקוחות".

במהלך הדיון אף הבהיר היו"ר מרגי כי אם יאשר את ההצעה אז היא תחול על כל חברות התעופה, ולא רק על חברות שהמחזור שלהן ירד ברבעון השני של 2020 ב-70%, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לאחר ששמע את כל הצדדים סיכם מרגי ואמר: "זה דיון שבו היו צריכים להיות שר האוצר, שרת התחבורה ושר הבריאות, אני מוכן לקיים את הדיון בכל יום וכל שעה ומוכן להסתפק בנוכחות מנכ"לי המשרדים, אחרת לא אקדם את החוק הזה". בכוונת היו"ר מרגי לקבוע את הדיון כבר למחר (רביעי) בבוקר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *