היום: הכנסת תבחר את מבקר המדינה הבא

הכנסת תבחר היום את מבקר המדינה הבא – מתניהו אנגלמן או גיורא רום. בהצבעה במליאה, שתהיה חשאית, ייבחר לראשונה מבקר שאינו משפטן

מליאת הכנסת תתכנס היום אחר הצהריים לבחור את מבקר המדינה החדש, בהצבעה חשאית. מועמד הקואליציה לתפקיד הוא מתניהו אנגלמן, מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה ולשעבר מנכ"ל הטכניון. מועמד האופוזיציה הוא אלוף במילואים גיורא רום.

למעשה, זו הפעם הראשונה שבתפקיד מבקר המדינה לא יכהן משפטן. מבקר המדינה יוסף שפירא יסיים את תפקידו בחודש הבא.

אמש פורסם בכאן 11 כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חושש מהפסד בהצבעה ועל כן כינס את ראשי המפלגות בקואליציה כדי לוודא שיצביעו בעד המועמד מתניהו אנגלמן.

אנגלמן הוכרז כמועמד הקואליציה לתפקיד לפני כשבועיים. כזכור, גם עורכת הדין מיכל רוזנבוים, הוכרזה כמועמדת, אך מועמדותה הוסרה בטענה כי היא מקורבת לפעיל השמאל אלדד יניב. בכחול לבן הציגו את האלוף במילואים גיורא רום כמועמד שלהם.

אנגלמן הוא מנכ״ל המועצה להשכלה גבוהה. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות ותואר שני במינהל עסקים. משנת 2010 כיהן כמשנה למנכ"ל הטכניון, עד שמונה לתפקיד המנכ"ל בתחילת 2014. קודם לכן היה מנכ"ל מ.מ. שהם, סמנכ"ל המכללה האקדמית להנדסה בירושלים.

רום שירת בעבר כטייס קרב וכונה "אלוף ההפלות". הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ומדעי המדינה ותואר שני במנהל עסקים. כיהן בעבר במגוון תפקידים ביניהם, סגן מפקד חיל האוויר, מנכ"ל רשות התעופה האזרחית ומנכ"ל הסוכנות היהודית. עד לאחרונה כיהן כיו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *