היום: ה"מצור" על ירושלים מתחיל – לשלוש שנים. מלך זילברשלג מסביר

ציר הכניסה המרכזי לירושלים ייסגר הבוקר ל-3 שנים. תיכרה מנהרה בעומק של 30 מטרים וייבנו אלפי מ"ר של מגורים, מסחר ושטחי ציבור. מלך זילברשלג יסביר לכם מה הולך להיות – צפו בוידאו

שדרות שז"ר בירושלים, מול בנייני האומה, ייסגרו הבוקר (ראשון) לתנועת רכבים פרטיים לשני הכיוונים.

עם סגירת הציר המרכזי יחלו העבודות ליצירת כביש תת-קרקעי בשדרות שז"ר למעבר מכוניות פרטיות ובהמשך חניון תת קרקעי ובו 1,300 מקומות חנייה. תנועת התחבורה הציבורית תימשך כסדרה. העבודות יסתיימו בסוף שנת 2022.

על מנת לסייע לבאים והיוצאים, העירייה מפעילה מוקד וואטסאפ והודעות זמין שמספרו 054-884-8323. בנוסף יינתן מענה שוטף במוקד העירוני 106 של ירושלים.

מה הם צירי התנועה החלופיים המומלצים ליוצאים מירושלים ולבאים בשעריה?

בעירייה ממליצים לנסוע דרך שדרות בגין או כביש 443. על מנת לעקוף את המקטע החסום תוכוון התנועה אל שדרות יצחק רבין ומשם אל יתר אזורי העיר / אל שדרות הרצל וגינות סחרוב לכיוון תל אביב.

איפה זה בכלל שדרות שז"ר?

שדרות שז"ר הוא הכביש המוביל מגשר המיתרים לבנייני האומה – צומת הרחובות נורדאו/הנשיא השישי.

איך תתאפשר חציית הולכי רגל מתחנה מרכזית ותחנת הרכבת לכיוון בנייני האומה וקריית הממשלה?

בנוסף למעבר החציה שבצומת נורדאו / הנשיא השישי ומעבר החציה בשדרות הרצל, ייפתחו מעברי חצייה עיליים ומרומזרים שייקשרו בין התחנה המרכזית, תחנת הרכבת לבנייני האומה.

איך ישפיעו העבודות על תנועת התחבורה הציבורית?

מלבד בתאריכים ה-14 עד ה-19 ביולי, התנועה הציבורית תפעל כסדרה. בשבוע העבודות הראשון ייתכנו שינויים קלים בקווים ובתחנות כפי שפורט לעיל. ניתן להתעדכן בשינויים כאן או במוקד הווטסאפ של הכניסה לעיר.

מהם זמני ההגעה המשוערים ברכב אחרי החסימה?

בשל סגירת הכביש, זמני הנסיעה צפויים להתארך. אנו ממליצים להשתמש ביישומון WAZE לפני היציאה מהבית ולהיערך לזמני נסיעה ארוכים מהרגיל.

האם תתאפשר גישה ברכב לבניין דואר ישראל?

כן. הגישה תתאפשר משדרות הרצל לכיוון חניית בניין הדואר, כמו כן, למגיעים מחוץ לעיר ניתן יהיה לפנות שמאלה משדרות ויצמן לחניון הדואר / חניון הורד וסע של רכבת ישראל.

איך מגיעים מתל אביב למשרדי הממשלה?

מומלץ לחנות בחניון המהיר (שפירים) ללא עלות, ומשם לעלות על קו 100 היוצא בכל 20 דקות לקרית הממשלה בירושלים. ניתן גם לעלות על קו 480 מתחנת תל אביב – סבידור היוצא כל רבע שעה ומגיע לתחנה המרכזית וכן לעשות שימוש ברכבת ישראל היוצאת מתחנות תל אביב לכניסה לעיר בכל חצי שעה (החלפה של כ-8 דקות בנתב"ג).

למשרדי הממשלה, הכנסת ומוזיאון ישראל ניתן להמשיך רגלית דרך שדרות שז"ר- הנשיא השישי. זמן הליכה ממוצע 15-20 דקות, או לעשות שימוש בקווים 6, 9, 14, 66, 68.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *