היומונים נגד מד"א: "להפסיק לשלוח דוברות בשבת"

ועדת הרבנים לענייני השבת דורשת מארגון מד"א להפסיק בחילול השבת שלא לצורך בשליחת הודעות דוברות לתקשורת, שאין בינן לפיקוח נפש דבר וחצי דבר

הקרב על השבת: ביטאוני 'אגודת ישראל', המודיע והמבשר וכן ביטאון הפלס המזוהה עם הפלג הירושלמי, יוצאים בדרישה נחרצת מארגון מד"א להפסיק את חילולי השבת בשליחת הודעות דוברות שלא לצורך.

לפי הדיווח בביטאונים, ארגון מד"א משגר הודעות דוברות לתקשורת בשבת שלא לצורך, וגם במקרים בהם אין כל עניין או צורך לציבור במידע.

ביומונים מדגישים, כי הם לא מדברים על ההודעות לקריאה לאירוע חירום, כי אלו פיקוח נפש, "אלא הודעות דוברות שמטרתן לפרסם לכלי התקשורת על אירועים שהיו, לאחר פינוי הפצועים לבתי החולים וסיום מוחלט של האירוע".

לדרישה להפסקת חילולי השבת הצטרפו גם מתנדבים חרדים ממד"א, שטענו כי "'מגן דוד אדום' הוא ארגון ממשלתי, ושכזה עליו להימנע מחילול שבת למטרות שאינן צורך רפואי כלל. אין שום סיבה שמד"א לא יוציא במוצאי שבת הודעה מסכמת על האירועים שהיו במהלך השבת, שליחות הודעות דוברות בשבת על ידי גוף ממשלתי, הוא מעשה שאינו ראוי, בפרט בארגון בו חברים מתנדבים חרדים שרואים בכך פגיעה בשבת הערך הקדוש והיקר ביותר בעבורם".

ממד"א נמסר כי "מערך הדוברות של מד"א פועל בדיוק כפי שפועלים צה"ל, המשטרה, כיבוי אש וכלל זרועות הביטחון והחירום במדינת ישראל. מד"א ימשיך להעניק שירות מסור ומקצועי בכל זמן ובכל מקום שבו יידרש".

בוועדת הרבנים למען קדושת השבת, הגיבו על תגובה ארגון החירום: "תגובת מד"א, מחדדת את הנושא כולו, כי חייבים לעמוד על משמר, לבל יוציאו גורמים רשמיים הודעות, שאין בהן דבר ולא חצי דבר עם פיקוח נפש, בעצם יום השבת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *