היועמ"ש חשף: 333 עדים יעידו נגד רה"מ

מנדלבליט חשף כי החל מהיום, יש לנתניהו 30 יום על מנת לבקש חסינות מהכנסת. מנדלבליט פרסם את רשימת 333 עדי התביעה – בהם יאיר לפיד, מס' 2 בכחול לבן, והשרה לשעבר ציפי לבני – כמו גם בן דודו של נתניהו, נתן מיליקובסקי

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, מסר היום ליו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, כתב אישום נגד ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו, הכולל את מקום מושבו של בית המשפט אליו יוגש כתב האישום, ככל שלא תוענק לראש הממשלה חסינות, ואשר שובצה בו רשימת שמות עדי התביעה.

מנדלבליט חשף כי החל מהיום, יש לנתניהו 30 יום על מנת לבקש חסינות מהכנסת. מנדלבליט פרסם את רשימת 333 עדי התביעה – בהם יאיר לפיד, מס' 2 בכחול לבן, והשרה לשעבר ציפי לבני – כמו גם בן דודו של נתניהו, נתן מיליקובסקי.

רשימת העדים כוללת 333 שמות, וביניהם השרים גלעד ארדן, יריב לוין, זאב אלקין וצחי הנגבי. שמות נוספים שנכללים ברשימת העדים: אבי ליכט, אור אלוביץ', דוד שרן, גיל שפר, הראל לוקר, ינון מגל, סטלה הנדלר, רן ברץ, רון לאודר, יהודה וינשטיין, ארנון מילצ'ן, ג'יימס פאקר, לן בלווטניק, יאיר לפיד, תמיר פרדו, יובל דיסקין, איתן כבל, רון ירון, בני הזוג אדלסון וציפי לבני,

במכתבו ליו"ר הכנסת כותב היועץ המשפטי לממשלה, כי הוא סבור שכתב האישום המקורי שהניח בפניו מקיים את הוראות חוק חסינות חברי הכנסת ושבוודאי מקיים את תכלית החוק, על אף שלא כלל את רשימת עדי התביעה ואת בית המשפט המחוזי אליו בכוונתו להגיש את כתב האישום.

עם זאת, בשל פניות שהתקבלו בלשכת היועץ המשפטי לממשלה, לרבות מסניגוריו של ראש הממשלה, ולמען הסדר הטוב של הדברים, החליט היועץ מנדלבליט להניח בפני יו"ר הכנסת נוסח כתב אישום הכולל את רשימת עדי התביעה, וכן צוין בו, על פי כללי הסמכות המקומית הייחודיים לראש ממשלה מכהן, כי מקום הגשתו הוא בבית המשפט המחוזי בעיר ירושלים.

למען הסר כל ספק, מציין היועץ המשפטי לממשלה במכתבו, "ככל שלנוכח מכתבי זה ולאור טענות שהועלו, ראש ממשלת ישראל יבקש לראות את היום (2/12/2019) כיום הקובע לתחילת מניין 30 הימים בהם רשאי הוא לבקש מכנסת ישראל לקבוע כי תהיה לו חסינות חבר כנסת בפני דין פלילי, הרי שעל מנת למנוע טענות בנושא ולמען ניקיון הדעת, לא אתנגד לדבר".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. צחוק

    ….מההההה רק זה ??? אחרי שנים של חקירות.ובזבוז של…למעלה ממיליארד ש"ח…מכספינו..כדי להפליל ראש ממשלה..אין עוד עדים..??? ..ובכן איש מכוער.מושחת.ובוגדן.ושקרן..יש 3 מליון אזרחים כעדי תביעה…שמעידים..שאתה.והמחסל הלאומי רע ואכזר שי ניצן.ושאר אנשי הפרקליטות.ובתי המשפט….מושחתים ונוכלים ורעים….

    אהרון בגצי |
    הגב