היועמ"ש נגד אוחנה: "מעוות את המציאות"

היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה שי ניצן פרסמו הודעת משותפת המגנה את הפרסומים של עמית סגל אודות עד המדינה ניר חפץ,והחשיפה הדרמטית של שר המשפטים אוחנה.

היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה פרסמו הודעת משותפת המגנה את הפרסומים של עמית סגל אודות עד המדינה ניר חפץ,והחשיפה הדרמטית של שר המשפטים אוחנה.

"דוחים בכל תוקף את דברי שר המשפטים, אותם קרא מן הכתב מעל במת הכנסת." נכתב בהודעתם,בין היתר טען כי מתבצעים פשעים חמורים בזדון וכי ראשי המערכת "מגוננים על עבריינים" ו"מאפשרים לריקבון להשתלט".

דברים אלו חמורים ביותר ומעוותים את המציאות.

בהודעה המשותפת נכתב: "עבודה עצמאית, מקצועית, א-פוליטית ובלתי תלויה של מערכת אכיפת החוק ללא מורא ותוך הקפדה על עיקרון השוויון בפני החוק – של כל אדם, היא הערובה היחידה שתבטיח הגנה על הציבור. זוהי חומת המגן של אזרחי המדינה מפני עבריינים, מפני הפשיעה ומפני השחיתות.

"דבר לא ירתיענו מלהמשיך למלא את תפקידנו." נאמר בהודעה.

:דברי שר המשפטים בכנסת הם חלק משורה של פרסומים מגמתיים וחלקיים מהימים האחרונים, שיש בהם כדי להטעות את הציבור. פרסומים אלו יוצרים רושם שגוי לגבי העובדות ולגבי סדר השתלשלות הדברים במהלך החקירה.

בהודעה גם שיגרו השניים רמז מפורש על הפרסום של עמית סגל, "כמו כן פרסומים שונים נסמכים על טענות שנכללו בכתבי הטענות המפורטים שהוגשו על-ידי באי-כוחו של ראש הממשלה במסגרת הליך השימוע שמתקיים כמקובל בפני היועץ המשפטי לממשלה בתיקי החקירה של ראש הממשלה. למרבה הצער, כתבי הטענות הללו הופצו לאחרונה בקרב גורמים שאינם קשורים להליך הפלילי, כולל בתקשורת.

מדי יום אנו עדים לפרסום פומבי של טענות כאלה ואחרות מתוכם, מתוך ידיעה ברורה שהתביעה לא תוכל להתייחס לפרסומים סלקטיביים אלה, שכן הדבר יפגע בתקינות הליך השימוע.

"אנו לא נאפשר כל פגיעה בקיום הליך השימוע, והוא ימשיך להתנהל כסדרו." נכתב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *