היועמ"ש על הכוונת? זה מה שבן גביר ידרוש כתנאי לכניסה לממשלה

על פי התיקון לחוק שירות המדינה שידרוש בן גביר להעביר, ועדת האיתור תבוטל, והיועץ המשפטי לממשלה ייבחר בידי הכנסת בהצבעה חשאית, ויהיה חייב לעבור בפניה שימוע פומבי.

יו"ר עוצמה יהודית והמועמד ברשימת הציונות הדתית לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר, מתכוון להציג כאחת מדרישותיו המרכזיות במו"מ הקואליציוני לאחר הבחירות לשנות את שיטת מינוי היועץ המשפטי לממשלה. היועץ הנוכחי, אביחי מנדלבליט, עתיד לסיים את כהונתו בעוד מספר חודשים.

במצב הקיים, מינוי היועמ"ש מתבצע על פי המלצת ועדת איתור, המורכבת משר משפטים לשעבר, שופט עליון בדימוס, נציג לשכת עורכי הדין, נציג האקדמיה – ונציג אחד בלבד מהכנסת. על פי רוב, הועדה ממליצה על מינויו של מועמד אחד, כאשר המלצתה מחייבת את הממשלה למנותו.

על פי התיקון לחוק שירות המדינה שידרוש בן גביר להעביר, ועדת האיתור תבוטל, והיועץ המשפטי לממשלה ייבחר בידי הכנסת בהצבעה חשאית, ויהיה חייב לעבור בפניה שימוע פומבי.

בדברי ההסבר לחוק שיציע, מסביר בן גביר: "בשנים האחרונות נחשפנו למציאות עגומה, בה היועץ המשפטי לממשלה הוא האיש החזק בישראל. למרות זאת, דרכי המינוי של היועץ המשפטי לממשלה לא אחת נותרו מעורפלים. בהתאם להחלטות ממשלה קודמות, היועץ המשפטי לממשלה נבחר על ידי ועדת איתור, כאשר הוועדה בוחרת מועמד אחד, ולממשלה 'אין ברירה' אלא לאשר את המועמד. בהצעה זו מוצע, לתקן את החוק כך שמועמד לייעוץ המשפטי לממשלה, יגיע לכנסת על מנת לעבור שימוע במליאה. בסופו של יום, המדובר במועמד שצריך לתת ייעוץ משפטי שוטף לכל משרדי הממשלה, ועל כן יש אינטרס ציבורי משמעותי שהמועמד יעבור שימוע בפני חברי הכנסת והשרים, על מנת שאלו יעמדו על תכונותיו, עמדותיו, ומידת התאמתו לתפקיד".

עו"ד בן גביר אומר הערב כי "הגיע הזמן לשים סוף למצב בו היועץ המשפטי לממשלה מנהל את המדינה ומתמנה בידי קליקה סגורה עם אג'נדה מאוד ברורה – בניגוד לרצון העם. הגיע הזמן שנבחרי הציבור יהיו אלו שיבחרו את היועמ"ש, שיוחזר לגודלו הטבעי כיועץ בלבד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *