מקודשת? הילד שלף טבעת והציע לילדה נישואין

על המדרגות הנעות שלף אחד הילדים טבעת נתן לילדה ושאל אותה אם היא רוצה להתחתן עמו, והיא השיבה לו בצחוק בחיוב.

חבורת ילדים יהודיים טיילה להנאתה בקניון בפאריס. על המדרגות הנעות שלף אחד הילדים טבעת נתן לילדה ושאל אותה אם היא רוצה להתחתן עמו, והיא השיבה לו בצחוק בחיוב.

חברי בית הדין האזורי באשדוד הרב דוד לבנון, הרב משה אמסלם והרב יצחק לוי נדרשו השבוע לחקור לעומק את האירוע כדי להחליט אם הילדה המתגוררת כיום באשדוד נחשבת כנשואה והאם להתיר לה להינשא.

בית הדין ערך ראיון מעמיק עם המבקשת שתיארה בפרטי פרטים עד כמה שזיכרונה מגיע את הסיטואציה, הרקע והנוכחים. ניסיון לאתר את הנער המקדש עלה יפה אבל בשיחה טלפונית מפאריס הוא השיב כי איננו זוכר בכלל את האירוע. מסתבר כי היה גם עד אחד בלבד, נער יהודי דתי.

בסופו של דבר כתבו הדיינים ספק דין ארוך ומקיף הסוקר את נושא "נישואי שחוק" בהיסטוריה ההלכתית ומבוסס על עשרות רבות של מקורות, ובעיקר על פסקי דין של הרב עובדיה יוסף והרב שלום משאש.

הדיינים בדקו ומצאו כי לא הייתה כוונה אמיתית לנישואין, לא מצד הילד ולא מצד הילדה. כמו כן לא הועמדה חופה ומדרגות הקניון אינם מקום מתאים לנישואי אמת. בנוסף מתנת הטבעת קדמה להצעת הנישואין ולא ההיפך כאשר קודם יש לומר 'הרי את מקודשת לי בטבעת זו כדת משה וישראל' ואחר כך לענוד את הטבעת על אצבע הכלה.

אשר על כן החליטו הדיינים כי: "המבקשת מותרת להינשא כדמו"י לכל מי שתחפוץ". יחד עם זאת שיגרו הדיינים עצת אזהרה לנערים ונערות להימנע ממשחקי נישואין מיותרים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *