הילולת רחל אמנו במתכונת הקורונה

השנה תערך הילולת רחל אמנו במתכונות מיוחדת שליחי המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים יעברו את שמותיכם בחינם לתפילה על ציונה של רחל אמנו * יום שידורים מיוחד יערך ביום רביעי בלילה * במשרד לשירותי דת מציינים שהמתחם שיפתח לאחר ההילולה יפעל בקפסולות

 
"בשל הגבלות משרד הבריאות והוראות משטרת ישראל לא תתקיים השנה הילולת רחל אמנו במתכונתה הרגילה". כך הודיע היום (ג) הרב יוסף שוינגר מנכ"ל 'המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים'. עפ"י ההנחיות תיאסר כניסת מתפללים ומתפללות לאתר ולא תופעל תחבורה ציבורית בין התאריכים י-יד חשון  (28.10-1.1.2020).

לצד זאת במרכז הארצי  ובמשרד לשירותי דת פועלים לקיים את ההילולה במתכונת שונה שתאפשר לעשרות אלפי המשתתפים הנוהגים לפקוד את ציונה של רחל אמנו ולקחת חלק בהילולה. לשם כך המרכז הארצי העמיד קו טלפון מיוחד למסירת שמות ללא כל עלות. (בטלפון שמספרו 02-6451142) וכן דרך אתר המקומות הקודשים.  

ביום רביעי בלילה יקיים המרכז הארצי למקומות קדושים שידור מיוחד מאתר ציונה של רחל אמנו בין השעות 20:00- 1:00  שיאפשר להמוני בית ישראל להרגיש קרוב לרחל אמנו.(ניתן להתחבר לשידור גם באתר האינטרנט ובטלפון שמספרו 02-3137000/02-3011222)

 "המטרה שלנו היא ברורה לנסות ולנהל חיי שיגרה עד כמה שניתן בצל הנגיף. אנחנו רוצים להמשיך את הרצף בן מאות השנים בהם המוני בית ישראל עלו לציונה של רחל אמנו והתפללו. השידור המיוחד לצד מוקד הטלפון למסירת שמות יחבר את המשתתפים אומנם בריחוק מקום אך בקירוב הלב לרחל אמנו" אמר הרב שוינגר.

בהנהלת המרכז הארצי למקומות קדושים הביעו צער על כך שלא יכלו לאפשר את פתיחת המקום אולם בשל הנחיות האוסרות התכנסויות בבתי הכנסת ובבתי מדרשות נאלצו במרכז הארצי לפעול בהתאם להוראות החוק. ראוי לציין שבסיום ההילולה יופעלו שורה של קפסולות שיוכלו לקלוט את המתפללים. במשרד לשירותי דת מציינים שבתקופה זו סיים המנהל האזרחי בשיתוף עם המרכז הארצי את סלילת רחבת מתחם הציון לצד חניון חדש שיעמוד לרשות המתפללים.  

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *