היקר שבאדם: הרב רחמים אדרי זצ"ל

ר' רחמים אדרי זצ"ל התגורר בסוף ימיו בשכונת הר – נוף בירושלים, היה בעל ייסורים גדולים, הוא סבל ממחלות שונות וקשות במשך כמה עשורים עד לפטירתו בערב שבת קודש פרשת בהעלותך.

בערב שבת קודש פרשת 'בהעלותך' מסר את נשמתו לבורא לאחר שנזדכך בייסורים רבים.

הרב רחמים אדרי זצ"ל, בן 79 בפטירתו, נלקח לבית עולמו כארבעים דקות לפני כניסת השבת, הלוויתו התקיימה לאחר חצות הלילה של מוצ"ש בהשתתפות מאות מלווים ונטמן בהר המנוחות.

בשנת 1957, מדינת ישראל הוציאה מבצע להעלאת יהודי מרוקו וכדי לא להתעסק עם שלטונות מרוקו, לקחו 500 נערים "לטיול" באירופה, הם נעצרו במחנה העולים במרסיי – צרפת, שם הגיע לבקרם הנשיא יצחק בן צבי ז"ל. הנשיא ביקש מישהו שיוכל לתרגם לו את מה שהוא אומר לערבית – מרוקאית – צרפתית, ר' רחמים נעמד ותירגם לקהל את דבריו של הנשיא.

הנשיא התפלא ומיד לאחר מכן הגיש לר' רחמים הצעיר כרטיס ביקור ואמר לו כשתעלה לארץ, תגיע אלי. כשעלה לארץ והשתקע בבית שמש, שלח אגרת לרבי מליובאוויטש שאמר לו בתגובה ללכת מיד לנשיא, שם התבקש על ידי יצחק בן צבי להגיע אליו בכל שישי ברכבת מכפר חב"ד לירושלים כדי ללמוד איתו תנ"ך במשך שעתיים. השניים היו יושבים, לומדים ושותים יחד כוס תה.

בשנת 1963 נפטר הנשיא יצחק בן צבי ז"ל, רחל ינאית – אשת הנשיא ביקשה מר' רחמים שיאמר דבר תורה בזמן הלוויה.

כשהתגייס לצה"ל שירת ביחידת 'חיל רגלים' ולחם במלחמת ששת הימים ונפצע במהלך המאבק לשחרור הכותל, בעקבות כך הוכר כנכה צה"ל עד יומו האחרון.

ר' רחמים ע"ה הוסמך לרבנות בגיל 19 בלבד, הוא שימש כשוחט וסופר ורב 'יורה יורה' כבר בגיל צעיר זה. מי שהסמיך אותו היה הרב אבו רביע זצ"ל בפ"ת יחד עם 13 רבנים נוספים.

בין השנים 59 – 65, שימש כחבר מועצת העיר בית שמש מטעם 'אגודת ישראל', באותה תקופה ועד שנת 75 הוא ניהל את בית הספר 'החינוך העצמאי' בעיר.

אחיו וילדיו מספרים על דמות להערצה של אדם עניו, תמים וישר שכל ימיו ברח ממחלוקות ומלשון הרע ובאותה מידה דבק בתורה ובלומדיה, השקיע את ימיו ולילותיו בלימוד התורה והתפילות.

ר' רחמים אדרי זצ"ל התגורר בסוף ימיו בשכונת הר – נוף בירושלים, היה בעל ייסורים גדולים, הוא סבל ממחלות שונות וקשות במשך כמה עשורים עד לפטירתו בערב שבת קודש פרשת בהעלותך.

השאיר בפטירתו את אשתו, שני אחים ואחות, שבעה ילדים, חתנים וכלות, עשרות נכדים ועשרות נינים.

בין ילדיו:

הרב יעקב אדרי שליט"א, איש חינוך ידוע וותיק בירושלים.

סא"ל במיל' הרב מנחם אדרי שליט"א, רב צבאי במשך שנים רבות.

איש החסד מארה"ב אבי אדרי.

איציק אדרי, מנהל מחלקת 'אכיפה ושיטור' בעיר אלעד.

הזמר והיוצר ישראל אדרי.

חתניו:

הרב יחיאל אמסלם שליט"א, ראש ישיבה בעיר בית שמש.

הרב מיכאל בוגנים שליט"א, מחשובי האברכים בכולל 'חזון איש' בבני ברק

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *