הכדורגלן המצרי מוחמד סלאח מרגיז את העולם המוסלמי – ד"ר דרור מנור

החלוץ המצרי הידוע, מוחמד סלאח, שנחשב לאחד משחקני הכדורגל הטובים ביותר בעולם כיום ושמשחק בקבוצת הפאר האנגלית ליברפול, העלה תמונה שלו באינסטגרם שבה הוא נראה חוגג את חג המולד ביחד עם אשתו ושתי בנותיו וספג קללות נמרצות ברשתות החברתיות

החלוץ המצרי הידוע, מוחמד סלאח, שנחשב לאחד משחקני הכדורגל הטובים ביותר בעולם כיום ושמשחק בקבוצת הפאר האנגלית ליברפול, העלה תמונה שלו באינסטגרם שבה הוא נראה חוגג את חג המולד ביחד עם אשתו ושתי בנותיו וספג קללות נמרצות ברשתות החברתיות מצד הגולשים המוסלמים, שכללו אפילו את המילה "בוגד". החוצפה של אותם מקללים הייתה שחלקם האשימו את סלאח בשיתוף פעולה עם היהודים. אין ספק כי תמונת סלאח ומשפחתו תחת עץ חג המולד הסעירה רבות את העולם הערבי כולו, ועוד בתקופה כה רגישה שבה מגפת הקורונה משתוללת ומעסיקה במידה רבה את המנהיגים הערבים.

למרות שסלאח נחשב למוסלמי אדוק הוא העלה את התמונה שאפילו זכתה ללא מעט לייקים ותגובות אוהדות ברחבי העולם. אולם עד מהרה החלו להופיע ברשתות החברתיות תגובות נאצה של גולשים מוסלמים, כולל מיבשת אפריקה, שרבים מהם טענו כי הכדורגלן המצרי זנח את העקרונות שלו, ושהוא העלה את התמונה הזו כדי למצוא חן בעיני הגורמים העוינים לעולם המוסלמי. חלק ניכר מהגולשים המוסלמים היו אזרחים מצרים. היו גולשים שבלבלו בין הדתות והכניסו את היהודים בתגובותיהם. אחד מהם טען בתוקף כי סלאח ממיר את הדת שלו על מנת לחגוג חגים יהודיים. זאת למרות שחג המולד הוא חג נוצרי. רוב הקללות נכתבו בחשבון הטוויטר של סלאח.

למרות המתקפה על סלאח, אנשים רבים ברחבי העולם גוננו עליו בטענה כי הוא מייצג סובלנות רבה והשתלבות בחברה הנוצרית, וכי הוא אינו מקיים אף מנהג נוצרי. הכדורגלן המצרי בסך הכל הציג קישוטים סמליים של החג ושלח איחולים לחוגגים הנוצרים. היו גולשים שטענו כי התגובות הקשות על התמונה רק מגבירות את הבורות כלפי דת האסלאם ויוצרות מצג שווא כלפיה. ההגנה על סלאח הוכיחה עד כמה עצום כוחו ככדורגלן הן ברשתות החברתיות והן בתרבות המוסלמית. חשוב לציין כי מוחמד סלאח הוא דמות נערצת מאוד ברחבי מצרים, ובאחת הפעמים הוא קיבל מיליון קולות בבחירות לנשיאות המדינה, למרות שלא הגיש כלל מועמדות.

אין ספק כי החלוץ המצרי לא היה צריך לספוג את המתקפה הזו. נדמה כי מדובר במעשה שנעשה בתום לב וללא כוונה לפגוע ברגשות העולם המוסלמי. סביר להניח כי גורמים קיצוניים ניצלו פה הזדמנות כדי לפגוע במוחמד סלאח ולהשפיל אותו. אולי היו מעורבים בכך אפילו ידוענים מוסלמים, ביניהם מצרים, שרוצים ברעתו של הכדורגלן המצליח. מי היה מאמין שסלאח, שנחשב לאחד הספורטאים המוסלמים האהובים בעולם, יקבל מטר של קללות כה איומות. אחד הדברים שמרגיזים במיוחד בסיפור העגום הזה הוא שיש גורמים מוסלמים שעושים כל מאמץ כדי להשמיץ את היהודים שאינם אשמים כלל. ייתכן שהלחץ הרב שבו נתונים רבים מתושבי העולם הערבי כתוצאה ממגפת הקורונה המשתוללת סייע אף הוא להשתלחות המכוערת במוחמד סלאח.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לא נורא

    שילמד על בשרו מי זה העם האידיוט שלו וכמה הם לא לעניין

    איציק |
    הגב